شناسهٔ خبر: 46219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساختمان‌های بتنی در زلزله عملکرد مقاوم‌تری دارند

ساختمان آلومینیوم سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوری‌های نوین اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ساختمان‌های بتنی به دلیل نوع اتصالات عملکرد بهتری در زلزله دارند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " امیر طائب لو" با بیان اینکه در هر دو سازه فولادی و بتنی نقص وجود دارد، اظهار کرد: کم کاری مهندسان ناظر در اجرای ساختمان تاثیرات سوء بسیاری دارد که نباید با چنین مشکلی مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه سازه‌های بتنی به دلیل نوع اتصالات گیرداری که دارد توان تحمل و توزیع بهتر نیرو را دارند، تصریح کرد: تحمل بار زلزله در ساختمان‌های فولادی به دلیل نوع اتصالات کمتر است.

طائب‌لو با بیان اینکه جوشکاری ساختمان مشکلات خود را دارد افزود: در ساختمان‌های بتنی نیز مشکلات خاص خود از جمله اتصال میلگردها و ویبره مناسب وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک ساختمان باید به خوبی طراحی شود و در وهله دیگر به خوبی اجرا شود. 

اين مقام مسئول با تاکید بر اینکه طراحی ساختمان از کنترلها عبور می‌کند تا اجرایی شود، گفت: در این شرایط دقت مهندسان ناظر بر اجرای ساختمان اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر عملکردها و نظارت عالیه و کنترل مضاعف اداره راه و شهرسازی همدان نیز عملکرد مهندسان ناظر ساختمان را پوشش می‌دهد، افزود: در راستای اهمیت بیشتر اجرای ساختمان، نظارت عالیه انجام می‌شود.

طائب‌لو در پایان با بیان اینکه یک بحث دیگر از وظایف این اداره بررسی شکایات مردمی در بحث ساخت و ساز ساختمان است، خاطرنشان ساخت: مردم می‌توانند با مراجعه به قسمت نظام مهندسی اداره راه و شهرسازی استان مشکلات ساخت ساختمان و عدم نظارت مکفی توسط ناظرین را اعلام نمایند.

نظر شما