شناسهٔ خبر: 46224 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

نقش بی‌بدیل فرودگاه کرمانشاه در مدیریت بحران زلزله/ احتمال خرید هواپیماهای باری هم‌رده ATR برای خطوط هوایی کشور/ ایران حائز رتبه برتر رشد ترافیک هوایی در خاورمیانه و آفریقا شد

انجام سومین پرواز باری "هما" به مقصد فرودگاه کرمانشاه اعلام نقش بی‌بدیل فرودگاه کرمانشاه در مدیریت بحران زلزله از سوی نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی، بیان خبر احتمال خرید هواپیماهای باری هم‌رده ATR برای خطوط هوایی کشوراز سوی مدیرعامل هما، حمایت دولت اوکراین از تولید هواپیمای مسافربری در ایران و همچنین اعلام خبر برتری ایران در رشد ترافیک هوایی در خاورمیانه و آفریقا از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

تاکید بر توجه ویژه دولت به موقعیت سوق‌الجیشی فرودگاه کرمانشاه

حسن سليمانی نماینده مردم صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی بر نقش بي بديل فرودگاه كرمانشاه در فراهم كردن شرايط انتقال مجروحان به خارج استان و ارسال كمك و نيروهاي امدادي براي كمك به حادثه ديدگان زلزله تاکید کرد و گفت: خوشبختانه فرودگاه كرمانشاه در اين شرايط بحراني خوب عمل كرده است و مديريت و كاركنان اين فرودگاه تمام تلاش خود را براي بهبود شرايط به كار مي برند.

نماينده مردم صحنه و كنگاور در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بايد مسئولان از جمله رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي بيش از گذشته موقعيت سوق الجيشي فرودگاه كرمانشاه را مورد توجه قرار دهند.

تملک ۴۰۰ هکتار اراضی در فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگران بین‌المللی در ایران است، گفت: فرودگاه به عنوان دروازه ورود گردشگری باید جایگاه مناسب داشته باشد و در این راستا توسعه فرودگاه اصفهان در دستور کار است.

مجوز برداشت از حساب ایرلاین‌های بدهکار صادر شد

رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری با یادآوری اینکه در زلزله اخیر غرب کشور ستاد بحران استان کرمانشاه و تهران (به عنوان استان معین) در فرودگاه تشکیل شد، اظهار کرد: در فرودگاه مهرآباد رمپ اختصاصی برای کمک‌رسانی ایجاد شد و محدودیت پروازهای شبانه برداشته شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام رتبه اول ایران در رشد ترافیک هوایی خاورمیانه و آفریقا، گفت: منابع مالی گران بانکی دردی از صنعت هوانوردی دوا نمی‌کند و باید به سمت منابع مالی ارزان‌قیمت برویم.

بویینگ هفته آینده برای ادامه مذاکرات به تهران می‌آید

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور بین‌الملل در واکنش به جوسازی‌های اخیر گفت: اینکه می‌گویند هواپیماهای ایران را فروختند و به حراج گذاشتند، کذب است. هواپیمایی که هنوز تحویل نشده است، چگونه حراج گذاشته‌اند؟ وقتی حراج گذاشته می‌شود که ما پول هواپیما را داده‌ایم و خریده‌ایم.

انجام بیش از ۵۰۰ پرواز فوق العاده به استان زلزله زده

رضا جعفرزاده گفت: از زمان بروز زلزله در غرب کشور تمامی بخش های حمل و نقل هوایی عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

وی افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعزام یک فروند هواپیمای cargo ۷۴۷ با ظرفیت حمل یکصد تن بار و همچنین شرکت هواپیمایی پویا با اعزام دو فروند آمبولانس هوایی با ظرفیت یکصد تخت و ۶۰نفر همراه، اعزام بالگرد و انجام پروازهای فوق العاده شرکت های هواپیمایی بخشی از عملیات امداد رسانی را برعهده گرفتند.

ایران و اوکراین همکاری در صنایع هوایی را بررسی کردند

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در راس یک هیأت پارلمانی به اوکراین سفر کرده است با اولکساندر کریوکن رئیس شرکت هواپیماسازی آنتونوف و مدیران صنایع دفاع اوکراین دیدار و دو طرف همکاری ها در عرصه صنایع هوایی را بررسی کردند.

هواپیمای ATR امکان رسیدگی به شهرهای کم‌برخوردار را فراهم کرد

مدیرعامل هما با اشاره به این نکته که هواپیماهای ای‌تی‌آر امکان رسیدگی به شهرها و مناطق کم برخوردار را برای ما ایجاد کرده‌اند گفت: این هواپیماها بیشتر مسافربری هستند ولی درصورت امکان در آینده نه چندان دور هواپیماهای باری در همین رده خریداری می‌‌کنیم.

شرفبافی در خصوص تداوم پروازها به جهرم گفت: شهرستان جهرم از امکانات صنعتی و کشاورزی بالایی برخوردار است. این هواپیماها بیشتر مسافربری هستند ولی درصورت امکان در آینده نه چندان دور هواپیماهای باری در همین رده خریداری می‌نماییم که برای شهرستان جهرم اثرات توسعه ای بیشتری خواهد داشت./

نظر شما