شناسهٔ خبر: 46247 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

رشد ۷۶ درصدی صادرات کالا در بندر آستارا/ تخلیه و بارگیری ۱۲۰ هزار تن کالا در بندر آستار از ابتدای سال ۹۶ تاکنون

حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۷۶ درصدی صادرات و همچنین رشد ۲ درصدی تخلیه و بارگیری در آن بندر خبر داد و گفت: به منظور تخلیه و بارگیری کالاها هیچگونه محدودیتی در بندر آستارا وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، در جلسه بررسی عملکرد صادرات بندر آستارا، مهندس حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۷۶ درصدی صادرات و همچنین افزایش ۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا خبر داد.  

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص بندر نوپا و در حال توسعه بندر آستارا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۰ هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: در سال جاری ۳۰ درصد از کل تخلیه و بارگیری بندرآستارا، مربوط به کالای صادراتی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد رشد را نشان می دهد.

حسین چراغی با بیان اینکه رشد فزاینده صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بیانگر رونق حجم کالای صادراتی غرب کشور از طریق دریا است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری این روند با رشد و شتاب بیشتری ادامه یابد.

در این جلسه مسئول منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، افزایش تنوع کالاها را یکی دیگر از تحولات و تغییرات در حجم صادرات و واردات بندر آستارا دانست و تصریح کرد: واردات کالاهایی مانند گندم، جو، فلزات، کانتینر و همچنین صادرات مواد معدنی، کالای ساختمانی، لوازم و سموم شیمیایی نشان از آماده شدن زیر ساختهای لازم از این بندر است.

وی ادامه داد: برای تخلیه و بارگیری کالاها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

نظر شما