شناسهٔ خبر: 46287 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی بنادر غرب هرمزگان خبر داد:

پهلوگیری شناور حامل ۸۰ دستگاه خودروی تزانزینی در بندرلنگه/ رتبه نخست بندرلنگه در ترانزیت خودرو در نیمه اول سال ۹۶

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی بنادر غرب هرمزگان، گفت: شناور "نظامی گنجوی ۵" حامل ۸۰ دستگاه خودرو ترانزیتی ، در اسکله اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی،"محمود صابری" مدیر بنادر غرب هرمزگان با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا و ترانزیت خودرو در بندر لنگه در استان هرمزگان، گفت: زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا و ترانزیت خودرو را دارد.

صابری افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرلنگه و داشتن حداقل فاصله با کشورهای حوزه خلیج فارس شرایط ایده آلی برای حضور شرکت‌های فعال در امر ترانزیت خودرو فراهم آمده و با توجه به زیر ساخت‌های انجام شده در این خصوص، این بندر در نیمه نخست سال جاری توانست رتبه نخست ترانزیت خودرو در میان بنادر کشور را کسب نماید.

وی پیشرفت عملکرد این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری دانست و ادامه داد: با توجه به محوطه سازی و تخصیص آن جهت توسعه فعالیت های ترانزیتی شرایط لازم برای افزایش شرکت های حمل و نقل و خطوط کشتیرانی جدید فراهم آمد و در همین راستا کوشش شده تا خطوط کشتیرانی جدید با بهره گیری از شناورهای مدرن بکار گرفته شود که شناور کاتاماران نظامی گنجوی ۵ از جمله این شناورها است که برای نخستین بار بعد از به آب انداخته شدن با ترانزیت ۸۰ دستگاه خودرو از بندر دبی به مقصد بندرلنگه در اسکله این بندر پهلو گرفت.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این شناور نسبت به شناورهای هم رده ظرفیـت حمـل بیشتـر (۱۱۰ خودرو) و همچنین دو بدنه بودن آن است که می تواند در شرایط بد آب و هوایی میان جزایر و ساحل سرزمین اصلی تردد کند.

گفتنی است بر اساس اصول مهندسی دریا شناورهای دو بدنه‌ای یا کاتاماران به دلیل شکل خاص بدنه و ویژگی‌های هیدرودینامیکی مناسب، مقاومت موج‌سازی کمتری تولید و نسبت به شناورهای تک‌بدنه‌ای از پایداری و مانورپذیری بهتری برخوردار بوده و امکان دستیابی به سرعت‌های بالاتر را فراهم می‌سازند.

نظر شما