شناسهٔ خبر: 46291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان تشریح کرد:

جزئیات تردد وسایل نقلیه در جاده‌های هرمزگان طی آبان ماه ۹۶

داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان جزئیات تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان را طی آبان ماه ۹۶ تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهـداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اســتان هرمزگان، داریوش باقرجوان گـفت: در آبان ماه ۱۳۹۶ تعداد ۱۰۶۱۵۱۹۰ تردد در جاده‌های استان صورت گرفته که ۲۹ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندرعباس- بندر شهید رجایی با ۲۶۳۰۵۷ وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

باقرجوان افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح جاده‌های استان معادل ۲۱۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندرعباس-بندر شهید رجایی با نرخ جریان تردد ۱۰۴۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده است و سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را ۷۲ کیـلومتـر در سـاعت عـنوان کــرد و افــزود: بیشترین ســـرعت متوسط در این مدت ۹۸ کیلومتر در ساعت مربوط به محور سه‌راهی چارک –بندرلنگه بوده است.

وی عنوان کرد: کمترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با ۲۵ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور لامرد- سه‌راهی چهوو بوده و گفتنی است که ۱۰ درصد وسایل نقلیه در جاده‌های استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندر شهید رجائی-بندرعباس با ۱۶۹۱۵۰ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

قابل ذکر است از مجموع کل تردد ۸ درصد وسایل نقلیه در جاده‌های استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور درگهان –قشم با ۵۰۴۶۴ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با تأکید بر اینکه در تمام محورهای استان دوربین‌های تردد شمار و کنترل سرعت این اداره کل در طول شبانه‌روز بر تردد و فعالیت رانندگان نظارت می‌کنند، بیان کرد: اطلاعات متخلفین سرعت غیرمجاز به‌صورت آنلاین و مستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می‌گردد.

نظر شما