شناسهٔ خبر: 46308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یزد اعلام کرد:

لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز

داود دانشگر مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان باید دستگاه‌های ذیربط هماهنگی کاملی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، داود دانشگر مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان باید دستگاه‌های ذیربط هماهنگی کاملی داشته باشند.

دانشگر پیرامون دلایل گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی و غیراصولی در استان یزد افزود: منفعت‌طلبی برخی مالکان در عدم اخذ پروانه ساختمانی یکی از دلایل رواج این موضوع است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه افزود: از دیگر دلایل گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز ارجاع این موارد به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و جریمه‌های ناچیز مالکان ساختمان‌های غیرمجاز است بطوریکه بجای برخوردی قاطع همچون تخریب بنای غیرمجاز، مالک می‌داند که نهایت توبیخ وی به خاطر رعایت نکردن قوانین ساخت و ساز، ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰ و در نهایت اخذ جریمه است. جریمه‌ای که در قبال سود ملک از ساخت و ساز غیراصولی بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

دانشگر همچنین بیان کرد: مورد دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به زمین‌هایی است که سند مالکیت آن دارای اشکال است و امکان اخذ پروانه ساخت ندارند و از این رو مالکان چنین زمین‌هایی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است تمامی دستگاه‌های متولی امر ساخت و ساز در استان همچون سازمان نظام‌مهندسی، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی برای مقابله با اقدامات غیرقانونی باهم هماهنگ باشند، عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بحث نظارت عالیه را به شدت مورد توجه قرار داده و ناظرانی در این خصوص تعیین و به‌صورت مستمر از ساخت و سازهای در سطح استان بازدید به عمل می‌آورد که در راستای بهبود نظارت مهندسین ناظر ساختمانی بسیار مؤثر بوده است.

دانشگر با اشاره به اینکه از بحث ساخت و سازهای غیرقانونی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: یک اداره داخلی را به عنوان اداره نظام‌مهندسی و مقررات ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی به این موضوع اختصاص یافته و ساماندهی این وضعیت جزو وظایف اصلی این سازمان است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با ابراز امیدواری نسبت به تعامل بیشتر با شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ و ایجاد روند رو به رشد در رسیدگی به تخلفات در ساخت و سازهای استان بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و توافقاتی که با شهردار یزد صورت گرفته طی چند سال آینده شاهد کاهش تخلفات ساختمانی باشیم.

وی در پایان از مردم خواست نسبت به رعایت قوانین ساخت و ساز و مقررات ملی ساختمان توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که ایمنی و آسایش آن‌ها در گروی ساختمان‌سازی قانونی است.

نظر شما