شناسهٔ خبر: 46312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

رضایت نماینده اراک، خنداب و کمیجان از تلاش‌های راه و شهرسازی استان در حوزه راه

نشست علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان از تلاش‌های مدیرکل و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه ساخت راه اعلام رضایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، جلسه‌ای با حضور علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی فرمانداری اراک، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل و مدیر ساخت و توسعه راه‌ها، مدیر توسعه منابع و پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های راه شهرستان اراک و سایر مسئولین در دفتر مدیرکل به منظور پیگیری و مرور پروژه‌های راه در شهرستان اراک برگزار شد.

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی در پایان این جلسه گفت: بررسی مشکلات آزادراه کنارگذر شمالی اراک، راه دسترسی اراک به خنداب از محور مهرآباد به دائن، محور اراک – فرمهین، تقاطع غیرهمسطح فرمهین، راه دسترسی اراک به محلات از سمت روستای شانق به امرآباد، محور آهنگران به ساروق از جمله مباحثی بودند که مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند. همچنین مطالعات راه‌های دسترسی، بررسی مشکلات محورهای موجود، کاهش ترافیک شهری، کاهش تصادفات و همچنین آلودگی هوا نیز از جمله مسائلی بود که در خصوص محورهای مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شارقی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این اداره کل در حوزه ساخت راه، آزادراه کنارگذر شمالی اراک است که با تصویب هیئت دولت در قالب وجوه سرمایه‌گذاری توسط شرکت جهاد نصر اراک در مرحله پایانی انجام امورات اداری و انعقاد قرارداد است. این پروژه به طول ۶۲ کیلومتر و با ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که ۳۰ درصد آن توسط دولت و ۷۰ درصد توسط سرمایه‌گذار تأمین مالی و اجرا می‌شود. این آزادراه بخشی از آزادراه سراسری تهران به سمت اندیمشک است که مطالعات مسیر صورت پذیرفته است و با ورود سرمایه‌گذار بتوانیم در توسعه راه‌های استان به نحو مطلوب عمل کنیم.

وی بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح فرمهین با کمربندی شمالی نیز با قراردادی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال با شرکت کالیس بتن در حال اجراست که دارای ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و حدود ۴۰ درصد این پیشرفت در ابتدای سال جاری بوده است همچنین احداث باند دوم اراک – فرمهین به طول ۴۳ کیلومتر بوده که تاکنون ۳۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و مابقی نیز در سال جاری با قراردادی بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال آغاز شده و دارای ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی است.

شارقی همچنین گفت: بهسازی محور آهنگران کمیجان نیز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال ۹۶ آغاز شده و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات امیدواریم تا پایان سال عمرانی (تیرماه ۹۷) به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه گفت: پیش‌بینی اعتبارات خوب است ولی در زمینه تخصیص با مشکلاتی مواجه می‌باشیم و با این وجود، پیشرفت فیزیکی پروژه‌های راه در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تلاش‌های چشمگیر همکاران باعث شد نماینده محترم مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از روند پروژه‌های موجود ابراز رضایت نمایند.

نظر شما