شناسهٔ خبر: 46344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان جنوبی صورت گرفت:

کاهش دوره معافیت یکساله معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه عمومی در خراسان جنوبی

معاینه فنی سرپرست معاونت حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از کاهش دوره معافیت انجام معاینه فنی به یک سال از زمان تولید برای وسایل نقلیه عمومی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، مهدی گرجی سرپرست معاونت حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از کاهش دوره معافیت انجام معاینه فنی به یک سال از زمان تولید برای وسایل نقلیه عمومی خبر داد.

گرجی اطمینان از صحت عملکرد خودرو در زمینه‌های فنی و ایمنی و کنترل آلاینده‌های هوا و صدا را از مزایای ابلاغ قانون هوای پاک و کاهش زمان معافیت انجام معاینات فنی خودروها اعلام کرد و افزود: دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی به چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی به یک سال کاهش یافته است.

این مقام مسئول یادآور شد: به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در تردد ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اعم از کالا و مسافر هماهنگی‌های لازم با مراکز مکانیزه انجام معاینات فنی وسایل نقلیه در سطح استان صورت پذیرفته و رانندگان و مالکان ناوگان حمل‌ونقل عمومی با عمر بیش از یک سال می‌بایست نسبت به اخذ معاینه فنی از این مراکز اقدام نمایند.

وی اعلام کرد: در صورت عدم اخذ معاینه فنی پس از مهلت اعلامی کارت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از کالا و مسافر برون‌شهری مشمول این طرح غیرفعال و فعال شدن مجدد کارت هوشمند به‌صورت سیستمی، پس از اخذ معاینه فنی فعال خواهد گشت. لذا مالکان و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری جهت جلوگیری از غیرفعال شدن کارت هوشمند ناوگان خود، به مراکز معاینه فنی معتبر در سطح استان مراجعه فرمایند.

نظر شما