شناسهٔ خبر: 46381 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رونمایی از کتابخانه‌های پلیس راه‌آهن در ۱۹ ایستگاه تشکیلاتی

ایستگاه راه آهن تهران کتابخانه‌های پلیس راه‌آهن با ۶۰ عنوان کتاب در ۱۹ ایستگاه تشکیلاتی با حضور فرمانده پلیس راه‌آهن در ایستگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سردار اكبرشاهی فرمانده پلیس راه‌آهن كشور روز ۵ آذر در مراسم رونمایی از كتابخانه پلیس راه‌آهن در ایستگاه راه‌آهن تهران گفت: طی دو سال اخیر پلیس راه‌آهن در حوزه های مختلف برنامه های متعددی را با موفقیت اجرا كرده است.

وی با بیان اینكه مأموریت و رویكرد ذاتی پلیس راه‌آهن پیشگیری است ادامه داد: در راستای ارتقا سطح دانش و اطلاعات عمومی، آگاه‌سازی همگانی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و نیز ترویج فرهنگ خود مراقبتی در بین مسافرین، کتابخانه‌های پلیس‌راه‌آهن امروز به‌صورت هم‌زمان در ۱۹ ایستگاه تشكیلاتی رونمایی می‌شود.

سردار اكبرشاهی افزود: یكی از هوشمندی‌های پلیس راه‌آهن استفاده از ظرفیت‌های شبكه حمل‌ونقل ریلی در پیشگیری و كاهش جرائم است زیرا سالانه حدود ۲۵ میلیون نفر مسافر از طریق راه‌آهن در سطح كشور جابجا می‌شوند و این ظرفیت خوبی برای اجرای اقدامات و آموزش‌های پیشگیرانه پلیس است.

وی خاطرنشان كرد: امروز توجه به صنعت حمل‌ونقل ریلی و توسعه آن به دلیل ایمنی بالا و كم چالش بودن آن بسیار مهم است و با توجه به گستردگی خطوط ریلی و تعدد قطارهای در حال سیر، پلیس ‌راه‌آهن نیز همگام با توسعه شبكه ریلی، حدود ۸۰ اقدام و فعالیت را در حوزه‌های مختلف امنیتی، انتظامی و اجتماعی انجام داده است.

وی ادامه داد: مسافران محترم قطار می‌توانند در مبدأ سفر خود از این كتابخانه، كتابی را برداشته و با مطالعه آن در طول مسیر، آن را در كتابخانه مقصد بگذارند. همچنین معاونت اجتماعی پلیس راه‌آهن با شماره تلفن ۶۳۹۸۴۹۶۰- ۰۲۱ كه درون این کتاب‌ها نیز درج شده، آماده دریافت موضوعات و پیشنهادات مسافرین است.

فرمانده پلیس راه‌آهن كشور خاطرنشان كرد: این کتابخانه‌ها با ۶۰ عنوان كتاب و با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاونت اجتماعی ناجا، كتابخانه ملی، دانشگاه تهران، واحد تحقیقات و پژوهش ناجا و شركت راه‌آهن تجهیز و در ۱۹ ایستگاه تشكیلاتی راه‌آهن نصب و راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما