شناسهٔ خبر: 46388 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نخستین جلسه پایش دوره‌ای شهر جدید بهارستان مطرح شد:

تأکید بر انجام مطالعات اجتماعی در روند شکل‌گیری و توسعه شهر جدید بهارستان/ بررسی مشکلات شهرسازی، سرمایه‌گذاری و خط مترو بهارستان

جلسه نخستین جلسه پایش دوره‌ای فعالیت‌های شرکت عمران شهر جدید بهارستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار و مسائلی از قبیل شهرسازی، چالش‌های مالی، سرمایه‌گذاری و پروژه احداث خط مترو آن مورد برسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید بهارستان نخستین جلسه پایش دوره‌ای فعالیت‌های این شرکت، باحضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، حسن روانفر و حسین ایمانی جاجرمی اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهرهای، حجت‌اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل شرکت عمران بهارستان برگزار شد.

طاهر خانی در این جلسه با اعلام رضایت کلی از فعالیت‌های شرکت عمران بهارستان به خصوص متروی اصفهان - بهارستان و اتمام مسکن مهر این شهر جدید، هدف از برگزاری این جلسات را بررسی مشکلات شهر و نظارت و برنامه‌ریزی به صورت دوره‌ای دانست  و تاکید کرد: حتما باید بین شهرهایی که عملکرد خوبی دارند و سایر شهرها، تفاوت قائل شویم.

همچنین ایمانی در این جلسه توجه به نیازهای ساکنین شهر و انجام مطالعات اجتماعی و فرهنگی در روند شکل گیری و توسعه شهر جدید بهارستان را خواستار شد.

از سویی دیگر روانفر عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، مسائل شهرسازی، مالی، سرمایه گذاری و متروی بهارستان و راهکارهای لازم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در ادامه احمدی مدیرعامل شرکت عمران بهارستان، به تشریح وضعیت پیشرفت پروژه‌های شرکت عمران در سطح شهر بهارستان پرداخته و موضوعاتی از قبیل در آمد و مطالبات، حقوقی و املاک مورد تاکید قرار داد.

غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با حضور در این نشست ضمن توصیف کلی شهر و اهداف شکل‌گیری آن، به وضعیت مطلوب پروژه متروی اصفهان – بهارستان، اشاره کرد و افزود: متروی شهر بهارستان ارتقای کیفی و سطح زندگی در بهارستان را همراه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطر نشان کرد: بهارستان از سایر شهرهای مشابه خود در استان اصفهان بسیار موفق‌تر عمل کرده است و جلوتر و فراتر از اقدامات دیگر شهرهای جدید در حرکت است.

وی افزود: ادامه روند کیفیت بخشی به زندگی مردم در شهر بهارستان، حمایت ویژه معاون محترم وزیر و هیات مدیره شرکت مادر تخصصی را می‌طلبد و از طرفی هیات مدیره شرکت عمران بهارستان هم اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

به گفته وی امید است با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، روز به روز بر ارتقای کیفیت زندگی مردم در شهر جدید بهارستان افزوده شود.

دیدار معاون وزیر راه و شهر سازی با استاندار اصفهان

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر به همراهی و مدیران عامل شرکت‌های عمران  بهارستان، فولادشهر و مجلسی، با مهرعلیزاده استاندار جدید اصفهان نیز دیدار کرد.

در این دیدار پس از معارفه، مسائل و مشکلات شهر جدید بهارستان و شهرهای جدید فولادشهر و مجلسی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین پیشرفت و تکمیل پروژه متروی اصفهان - بهارستان، و حمایت مسئولین استانی و ملی از روند اجرای این پروژه مهم حمل و نقل عمومی، مورد تاکید قرار گرفت./

نظر شما