شناسهٔ خبر: 46402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

بازدید مستمر از مراکز معاینه فنی خودرو در استان همدان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: بازدید مستمر از فعالیت مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی بررسی عملکرد و نظارت مراکز معاینه فنی را زیر نظر این اداره کل امری مهم برشمرد و گفت: این مهم می‌تواند در ارتقای ایمنی وسایل نقلیه در جاده‌ها تأثیرگذار باشد.

وی بر ممنوعیت تردد ناوگان عمومی بدون اخذ معاینه فنی قبل از سفر تأکید و تصریح کرد: رانندگان و مالکان وسایل نقلیه باید قبل از سفر، از سالم بودن خودروی خود اطمینان داشته باشند.

رودباری با اشاره به نظارت مستمر بر چگونگی عملکرد مراکز معاینه فنی از سوی مسئولان این اداره کل تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم، در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران شرکت‌ها داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت نقش مراکز معاینه فنی خودروها به ویژه خودروهای سنگین در بروز حوادث محتمل جاده‌ای بیان کرد: نظارت دقیق و مستمر کارشناسانه بر عملکرد این مراکز از اهمیت خاصی برخوردار است و مراکز باید در تست ظاهری و فنی خودروها نهایت دقت را اعمال کنند.

گفتنی است، مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به منظور دستیابی به اهداف ارتقای ایمنی، گامی مؤثر به منظور حفظ محیط‌زیست از آلودگی و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل‌ونقل عمومی است.

نظر شما