شناسهٔ خبر: 46413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیران عضو شورای حمل و نقل استان برگزار شد:

برگزاری سومین جلسه شورای حمل و نقل استان گیلان طی امسال

شعبانعلی خاوری سومین جلسه شورای حمل و نقل استان گیلان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنادر و دریانوردی، فرودگاه، حوزه نظارت و هواشناسی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، سومین جلسه شورای حمل و نقل استان گیلان با حضور علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و  مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنادر و دریانوردی،  فرودگاه، حوزه نظارت و  هواشناسی استان گیلان برگزار شد.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل گیلان در ابتدای جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول، آغاز امامت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه، انتظار ظهور حضرت قائم (عج) را یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمان دانست و تصریح کرد: انتظار تحقق وعده الهی برای حاکمیت صالحان وظیفه مسلمانان است.

وی در ادامه با بیان اینکه این جلسه با محوریت طرح پیشنهادی حمل و نقل ترکیبی برگزار شد، گفت: به جهت حضور استاندار جدید در  استان و لزوم دیدار مدیران محترم شورای حمل و نقل با مقام عالی دولت در استان، در نظر داریم تا با ارائه پیشنهاد در بخش حمل و نقل، شاهد برنامه‌ریزی و اجرا در حمل و نقل ترکیبی که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه استان است، باشیم.

وی تصریح کرد: اتصال راه‌آهن، به جاده و بنادر و آزادراه‌ها نقش بسزایی در ورود گردشگر و به تبع آن توسعه اقتصادی استان دارد.

رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان به اهمیت حمل و نقل ایمن و با استانداردهای بالای جهانی جهت حمل و نقل کالا از کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: باید حتماً این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و برنامه‌ریزی ما باید به‌گونه‌ای باشد که کالا از طریق هوا، ریل، جاده و دریا در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت حمل و نقل داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در این جلسه طرح پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت افزود: مسیرهای اتصال بین دریا، ریلی، جاده و هوایی با در نظر گرفتن اینکه خرید اراضی در استان گیلان هزینه قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهد باید با حساسیت ویژه‌ای به این موضوع نگاه کرد.

در پایان جلسه هر یک از مدیران شورای حمل و نقل استان گیلان با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های در دست اقدام حوزه خود پیرامون حمل و نقل ترکیبی، به  بیان مسائل و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما