شناسهٔ خبر: 4642 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان خبر داد:

خروج فرودگاه اهواز از بن‌بست در برقراری پرواز بین‌المللی

سر در ساختمان شرکت فرودگاه‌های کشور مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان از خروج فرودگاه اهواز از بن‌بست در برقراری پرواز بین‌المللی خبر داد و گفت: فرودگاه اهواز برای ایفای نقش اصلی خود باید بتواند به حداقل سه هاب بین‌المللی متصل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خوزستان٬ محمدسعید شرفی در همایشی با موضوع ورود ترکیش ایرلاین به عنوان نخستین ایرلاین خارجی به استان خوزستان اظهار داشت: نگاه ما به این شرکت در واقع فقط به انجام پرواز اهواز-استامبول خلاصه نمی‌شود بلکه این شرکت هواپیمایی می‌تواند فرودگاه اهواز را از حالت فعلی که نامش را بن‌بست در عرصه بین‌المللی می‌گذاریم، خارج و به ۲۶۸ نقطه دنیا متصل کند.

وی با بیان اینکه تدوین و نهادینه‌سازی استراتژی‌های بسیار دقیقی در دستور کار ما قرار دارد٬ اظهار امیدواری کرد: بتوانیم تا قبل از پایان سال جاری این استراتژی‌ها را که به مباحث ایمنی، اقتصادی، کیفیت خدمات و آموزش اختصاص دارد٬ رونمایی کنیم.

شرفی اظهار کرد: پرواز از اهواز با شرکت ترکیش ایرلاین موجب بهینه‌سازی وقت مسافران استان خوزستان می‌شود و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد ترکیش ایرلاین موجب بهینه‌سازی وقت مسافران استان خوزستان می‌شود و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: ما درصدد هستیم فرودگاه اهواز را از جایگاه فعلی ظرف یک تا دو سال آینده یک رتبه ارتقا بدهیم.

به گفته وی ۲.۵ میلیون مسافر داخلی و خارجی از طریق فرودگاه اهواز جابجا شده‌اند که این تعداد جابجایی همطراز با آمار فرودگاه شیراز بوده است.

شرفی با اشاره به افتتاح و برقراری پروازهای ترکیش ایرلاین از  ۲۵اسفند ماه از فرودگاه اهواز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که در مدت کوتاهی رتبه خود را به لحاظ تعداد جابجایی به رتبه سوم در کشور برسانیم.

وی بیان کرد :یکی از اهداف ترسیم شده فرودگاه اهواز تا سال ۲۰۱۸ این است که تعداد جابجایی مسافر در این فرودگاه اعم از داخلی و خارجی به حداقل چهار میلیون نفر برسد و هدف دیگر ما این است که حداقل ۵ شرکت هواپیمایی خارجی را وارد این فرودگاه کنیم.

مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان اظهار داشت: امیدواریم با ورود شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین شاهد رشد، توسعه اقتصادی و گردشگری استان، ارتقای دانش هوانوردی، تعاملات بیشتر بین استان خوزستان و کشور ترکیه و جذب سرمایه‌گذاران ترک برای تامین زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری باشیم.

در این همایش افشین حیدری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: فعلا در بازار رقابتی که قرار است در استان اتفاق بیفتد، شرکت ترکیش ایرلاین برنده شده‌است و امیدواریم این شرکت بتواند به عنوان اولین ایرلاین خارجی جای خود را در بین مردم استان باز کند.

وی اظهار امیدواری کرد: این شرکت با ارایه خدمات خود، کمک کند تا استان خوزستان آنچنان که شایسته است به همه دنیا معرفی شود.

حیدری تصریح کرد: ما به‌دنبال این هستیم برای تمام حوزه‌ها در استان با زیرساخت گردشگری برنامه‌ریزی کنیم در اصل ما در حال تمرین برای آغاز فصلی نو در گردشگری خوزستان هستیم و درصدد هستیم با تعریف رویدادهای بزرگ در استان در این راستا گام برداریم.

محمد الاگز نماینده شرکت هواپیمایی ترکیش اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که این اتفاق عملی شده است که جا دارد از مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان قدردانی کرد.

الاگز افزود: شرکت ما از لحاظ پروازهای خود به کشورهای مختلف دنیا نسبت به سایر ایرلاین‌ها رتبه اول را دارد و ما به  ۱۰۸کشور و در  ۲۶۸مسیر پرواز انجام می‌دهیم که ایرلاین دوم دنیا با فاصله زیادی از ما، به ۹۰ کشور پرواز دارد.

وی افزود: ما باید به گونه‌یی خود را توانمند کنیم که استان خوزستان به نقطه ورود گردشگران اروپایی تبدیل شود و همچنین علاوه بر این باید در زمینه بردن تور به استامبول برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشیم/.

نظر شما