شناسهٔ خبر: 46420 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

تا زمان دندان‌گردی فرودگاه نجف پروازها متوقف خواهند بود/ پرواز از فرودگاه بغداد برای زائران ایرانی به صرفه‌تر است

فرودگاه نجف دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: مسئولان فرودگاه نجف با وجود وعده‌هایی که در تابستان به ایرلاین‌های ایرانی داده بودند نه تنها رویه خود را اصلاح نکرده که حتی شرایط را برای ما دشوارتر نیز کردند. از این رو تا زمان تداوم این شرایط هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد یا از مبدا نجف پرواز نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی، با بیان این که این تصمیم از ششم آذرماه امسال اجرایی شده است، بیان کرد: در فرودگاه نجف ایرلاین‌های ایرانی با دو معضل روبه‌رو هستند. از یکسو این فرودگاه نرخ سوخت هواپیماها را از ۹۸ سنت به یک دلار و ۴۲ سنت افزایش داده و از سوی دیگر به ازای هر مسافر هزینه عوارض گمرکی را از ۱۰۰ هزار دینار عراق به ۱۵۰ هزار دینار افزایش دادند. از این رو شرایط برای تداوم پروازها به این فرودگاه وجود ندارد.

اسعدی سامانی با بیان این که فرودگاه نجف در تیرماه سال جاری به ایرلاین‌های ایرانی وعده داده بود که این شرایط اصلاح شود، گفت: با وجود این تعهد فرودگاه نجف هیچ اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده و از این‌رو ایرلاین‌های ایرانی برای حفظ حقوق مسافران و جلوگیری از افزایش نرخ پرواز فعلا تصمیم گرفتند که پروازهای خود را به نجف متوقف کنند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای شرکت‌های ایرانی تا اطلاع ثانوی به فرودگاه بغداد منتقل می‌شود و مسافران عتبات عالیات می‌توانند از پروازهای این شهر استفاده کنند.

اسعدی سامانی ادامه داد: در فرودگاه بغداد مسافران نیاز به پرداخت ۱۰ دلار عوارض فرودگاهی ندارند و از این جهت پروازها در این شهر برای مسافران نیز به صرفه‌تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فرودگاه نجف در ماه‌های ابتدایی سال جاری تصمیم به افزایش ناگهانی نرخ خدمات فرودگاهی ارائه شده به ایرلاین‌های ایرانی گرفت که این موضوع با اعتراض شرکت‌های داخلی مواجه شد.

در ابتدای تابستان امسال دو طرف مذاکراتی برای بازگشت شرایط به حالت قبل داشتند و مسئولان فرودگاه نجف نیز تعهد دادند که شرایط تغییر کند، اما با این وجود هیچ یک از این تعهدات اجرایی نشد تا شرکت‌های ایرانی مجبور شوند در ایام اربعین پروازهای خود را با نرخی بالاتر از هزینه‌های عادی پیگیری کنند.

سازمان هواپیمایی کشوری در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی با مسئولان فرودگاه نجف داشته تا اوضاع بار دیگر تغییر کند که تاکنون هیچ یک از آنها به نتیجه قطعی نرسیدند.

نظر شما