شناسهٔ خبر: 4643 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عبده‌تبریزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

تاکید بر ادامه فعالیت لیزینگ‌ها بدون هیچ‌گونه ممنوعیت/ ممنوعیت فعالیت لیزینگ‌ها توجیه اقتصادی و حقوقی ندارد

حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سابقه خوب شرکت‌های فعلی لیزینگ در خرید و فروش اقساطی اثبات شده است بر ادامه فعالیت این شرکت‌ها بدون هیچ گونه ممنوعیتی تاکید کرد.

حسین عبده‌تبریزی در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره که آیا شرکت‌های لیزینگ فعلی می‌توانند در صورت تصویب طرح لیزینگ مسکن، خدمات لازم را ارائه دهند گفت: ما امید زیادی نداریم که این شرکت‌ها بتوانند در بازار رهن فعال شوند چون در مقابل تعداد زیادشان سرمایه‌های اندکی دارند اما در یک مورد خاص وقتی تاریخچه را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این لیزینگ‌ها در خرید و فروش اقساطی کوتاه مدت، دفاتر کار فعال و موثری بودند.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به اشتغال دارد ادامه داد: یکی اعوامل اشتغالزایی در کشور مربوط به محل کار است و اگر بتوان خرید محل کار را تسهیل کرد باعث دوام بیشتر شغل خواهد شد. علاوه بر کمکی که لیزینگ‌ها به ما می‌کنند وزارت راه و شهرسازی هم در تلاش است که این امر تسهیل شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز هیچ‌کس در بانک مرکزی نمی‌تواند به ما بگوید که شرکت لیزینگ از چنین فعالیتی منع شود، چون هیچ دلیل اقتصادی، اخلاقی و حقوقی ندارد. صنعت لیزینگ ضعیف است و باید رشد کند و همراه با این رشد فعالیتش در حوزه مسکن و ساختمان هم بیشتر می‌شود؛ پس فعالیت در حوزه مسکن و ساختمان باعث بزرگتر شدن این شرکت‌ها می‌شود و از سوی دیگر همان فعالیت کوچک‌شان به نفع سایر بخش‌هاست.

عبده خاطرنشان کرد: لیزینگ‌های فعلی و آینده می‌توانند فعال باشند اما لیزینگ‌هایی که به نهادهای سازنده ساختمان مثل صنعت خودرو وابسته باشند‌، می‌توانند موثرتر اقدام کنند./

نظر شما