شناسهٔ خبر: 46433 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

۲۵ اقدام موثر وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری در ۱۰۰ روز

طرح به دنبال ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت از سوی رئیس‌جمهور، وزارت راه و شهرسازی نیز در گزارشی عملکرد ۱۰۰ روزه این وزارتخانه را در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری و در ۲۵ بند، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهوری و ارایه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت، وزارت راه و شهرسازی که سکانداری آن را در دولت دوازدهم نیز دکتر عباس آخوندی برعهده دارد گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه این وزارتخانه را در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در ۲۵ بند، ارایه کرد.

۱۱ اقدام موثر وزارت راه و شهرسازی در حوزه سخت افزاری در ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم:

۱. تكميل خطوط ريلي ارتباط دهنده ۳ مركز استان كرمانشاه، رشت، اروميه و خواف به شبكه ريلي كشور  بطول ۱۳۴ كيلومتر

۲. بهره‌برداري از ۵۴ كيلومتر آزادراه (آزاد راه غربي اصفهان بطول ۱۴كيلومتر و قطعات ۱ و ۲ آزادراه تبریزـ ارومیه به طول ۴۰ کیلومتر)

۳. تکمیل و بهره‌برداری از ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتباری بالغ بر ۹۲۰۰ میلیارد ریال (احداث ۱۸۰کیلومتر بزرگراه با اعتباری معادل ۷۸۰۰ میلیارد ریال و احداث۸۷ کیلومتر راه اصلی با اعتباری معادل ۱۴۰۰میلیارد ریال)

۴.رشد۱۰ درصدی حمل بار جاده‌اي به ميزان ۱۰۹ ميليون تن و رشد۱۲ درصدي حمل بار ترانزيت جاده‌اي به ميزان ۲ میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 

۵. رشد ۱۰ درصدي تخليه و بارگيري بار در بنادر تجاري كشور به ميزان ۳۸ ميليون تن و رشد ۲۵ درصدي عمليات كانتينري به ميزان ۷۸۶ هزار TEU و رشد ۳ درصدي جابجايي مسافر در بنادر به ميزان ۳ ميليون نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته

۶. احداث مسكن روستايي به تعداد ۲۰۰۰۰ واحد

۷. افزایش ظرفیت و احداث خطوط حومه‌ای ریلی به میزان ۳۶ کیلومتر، بهسازي ۲۹ کیلومتر و نوسازي ۲۱ کیلومتر خطوط ریلی

۸.  افزايش ۱۵ دستگاه سالن مسافري و ۷۳ دستگاه واگن باري ریلی

۹.رشد ۲۱ درصدي حمل بار ريلي به ميزان ۱۲ ميليون تن و رشد ۸۶ درصدي ترانزیت ريلي به ميزان ۳۸۲  هزار تن و رشد ۵ درصدي جابجایی مسافر در شبكه ريلي به ميزان ۵ میلیون نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته

۱۰. رشد ۲۰درصدي پرواز هاي عبوري از فراز كشور به ميزان ۱۱۸ هزار فروند نسبت به مدت مشابه سال گذشته

۱۱.رشد۵ درصدي اعزام و پذيرش مسافر در فرودگاه هاي كشور به ميزان  ۱۷ ميليون نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته

۱۴ اقدام موثر وزارت راه و شهرسازی در حوزه نرم افزاری در ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم:

۱. صندوق توسعه حمل و نقل: متن نهايي اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل تدوين و نسبت به اخذ پيشنهادات سازمانهاي تابعه و شناسايي منابع اعتباري ايجاد وفق ماده ۴۸ قانون احكام دائمی برنامه‌های توسعه و جمع‌بندی و ارائه به هيات دولت در دست اقدام است.

۲.در حوزه زير ساخت فرودگاهی: اخذ مصوبه هيات دولت جهت توسعه و تكميل فرودگاه بين‌المللي شيراز و شناسايي شركت بلند طبقه به عنوان سرمايه‌گذار، اخذ مصوبه هيات دولت جهت توسعه فرودگاه بين‌المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به ارزش ۳۰۰ ميليون دلار و شناسايي شركت وينسي فرانسه به عنوان سرمايه‌گذار

۳. قرارداد سرمايه‌گذاري در حوزه آزادراهي: عقد قرارداد آزادراه اردكان ـ مهريز با سرمايه‌گذاري و مشاركت داخلي جهاد نصر يزد به ارزش ۸۰۰ ميليارد تومانـ عقد قرارداد كنارگذر شرقي سيرجان از طريق سرمايه گذاري و مشاركت داخلي با جهاد نصر كرمان به ارزش ۲۰۰ ميليارد تومان ـ اخذ مصوبه هيأت وزيران جهت احداث قطعه ۳ كنارگذر شرقي اصفهان و شناسايي سازمان همياري و شهرداري هاي اصفهان به منظور سرمايه گذاري و مشاركت داخلي ـ عقد قرارداد احداث آزادراه  لامرد ـ پارسيان با سرمايه گذاري و مشاركت داخلي آژند بناي خاتم به ارزش ۳۶۰ ميليارد تومان - اخذ مصوبه هيأت دولت به منظور احداث كنارگذار شمالي اراك «سلفچگان ـ خرم‌آباد ـ اراك» جهت سرمايه‌گذاري و مشاركت داخلي با شركت جهاد نصر مركزي به ارزش ۳۰۰ ميليارد تومان.

۴. سرمايه‌گذاري در حوزه ريلي: اخذ مصوبه هيأت‌دولت به منظور احداث راه آهن سيرجان ـ كرمان با سرمايه‌گذاري و مشاركت داخلي شركت معدني و صنعتي گل‌گهر به ارزش ۵۰۰ ميليارد تومان.

۵. سرمايه‌گذاري در حوزه بندري: افزايش ظرفيت جابجايي بار به ميزان ۷/۱ ميليون TEU در فاز ۱ و افزايش ظرفيت به ۵/۳ ميليون TEU در فاز ۲ بندر شهيد رجايي از طريق فراخوان و مذاكره جهت انتخاب سرمايه گذار يا فاينانسر به ارزش ۳۰ ميليون دلار.

۶. تهيه گزارش توجيهي و برگزاري فراخوان جهت طراحي و پياده سازي سامانه پرداخت‌هاي نوين در آزادراههاي كشور «ETC» به منظور اجرا در ۴۷۱ گيت اخذ عوارض شبكه آزادراهي كشور.

۷. ارائه برنامه مسكن در حوزه بافت‌هاي نابسامان در ۱۱ فعاليت به همراه ابزارهاي مورد نياز به سازمان برنامه و بودجه  و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

۸.تهیه برنامه مشترك ستاد ملي بازآفريني و شوراي عالي معماري و شهرسازي

۹. تصويب اساسنامه شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران به سازمان بازآفريني و توسعه شهري ايران در کمیسیون اصلی دولت

۱۰.  تدوين برنامه عملياتي اقدام مشترك براي كنشگران محلات هدف بازآفريني (۲۷۰۰ محله براي ۱۰ سال) و ارائه در ستاد ملی بازآفرینی

۱۱.  بهسازی، تکمیل و تحویل ۳۶۰ واحد مسکونی به خانوارهای دارای حداقل دو معلول

۱۲. پیگیری ساخت معادل ۲۵۰ واحد مسکونی در اراضی واگذار شده طبق تفاهمنامه منعقده با خیرین

۱۳.واگذاری معادل ۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار ویژه

۱۴.انجام ۳۴ پروژه  تحقیقاتی و ابلاغ ۳۸ پروژه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

نظر شما