شناسهٔ خبر: 46439 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

ممنوعیت حمل قیر با تانکر تک‌جداره در مسافت بیش از ۱۰۰ کیلومتر

تانکر تک جداره سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی از ممنوعیت حمل قیر با تانکر تک‌جداره موجود در مسافت بیش از ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: به منظور جایگزینی تانکرهای دوجداره با تعداد تانکرهای تکجداره موجود با پالایشگاه‌ها و تولیدکنندگان قیر و آسفالت هماهنگ شد تا فقط در مسیرهای کوتاه و زیر ۱۰۰ کیلوتر برای‌ آنها بارنامه صادر شود.

عقیل قدیم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه « دیگر شاهد حمل قیر با تانکر تک جداره در فواصل طولانی نخواهیم بود» گفت: حمل قیر با تانکر دو جداره در کشور قطعی شده است و فقط در صورت کوتاه بودن فاصله پالایشگاه با محل مصرف از تانکر تکجداره استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به بخش نامه های صادره در خصوص تانکرهای تک جاده نیز تاکید کرد: به دفعات در بخش نامه ها قید شده تا از تولید تانکرهای تکجداره جلوگیری شود. از طرفی به منظور جایگزینی تانکرهای دوجداره با تعداد تانکرهای تکجداره موجود که بنا به شرایط و محدودیت‌‌های مالکان تبدیل به احسن نشده اند، با پالایشگاهها و تولیدکنندگان قیر و آسفالت هماهنگ شد تا برای حمل قیر در  مسیرهای کوتاه و زیر ۱۰۰ کیلوتر برای آن‌ها بارنامه صادر کنند.

قدیم خاطرنشان کرد: این اقدام باعث تشویق آن‌ها به تبدیل تانکرهای خود به تانکر دو جداره می شود. زیرا از نظر اقتصادی هزینه حمل قیر با تانکر دو جداره بیشتر از تکجداره است و این نکته میتواند باعث ایجاد انگیزه برای تهیه تانکر دوجداره از جانب آنها شود. 

در ادامه سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی ورود مجلس شورای اسلامی به حوزه قیر و آسفالت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در وزارت راه و شهرسازی کمیته‌های تخصصی قیر و آسفالت به صورت همه جانبه و با حضور اعضا مشتکل از نمایندگان سازمان ها و دستگاه های مختلف به غیر از سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی فعال هستند.

وی افزود: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه نیز با این کمیته ها همراه شده که موجب ایجاد یک هم افزایی و همکاری میان سیاست‌گذار، تولید کننده و کار فرما شده است .

در پایان قدیم هماهنگی ایجاد شده میان سازمان ها و دستگاه ها و تولیدکنندگان را ارزشمند دانست و گفت: در واقع به عنوان مثال  زمانیکه  وزارت راه و شهرسازی بر استفاده از تانکرهای دو جداره تاکید می کند، سازمان برنامه و بودجه ضریب آن را مشخص می کند، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ممنوعیت استفاده از تانکرهای تک جداره را اعلام می کند و پلیس راه ضمن هماهنگی با طرح همکاری های لازم را انجام می‌دهد که در مجموع شاهد یک اتفاق مثبت و ثمر بخش خواهد بود.

نظر شما