شناسهٔ خبر: 46443 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه اجلاس مجمع آیمو انجام شد:

رایزنی ایران و هند برای گسترش همکار‌ی‌های‌ دریایی/ معرفی مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندر شهیدبهشتی چابهار به هندی‌ها

دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع آیمو ضمن دیدار با وزیر حمل و نقل جاده‌ای و دریایی هند، و تاکید برای گسترش همکاری‌های دریایی دو کشور، مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار را که در هفته آتی با حضور رئیس‌جمهوری ایران افتتاح می‌شود، معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدراستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهر سازی کشورمان در حاشیه اجلاس آیمو با  نیتین کاتگاری وزیر حمل و نقل جاده‌ای و دریایی هند دیدار و گفتگو کرد.

عمده موضوعات مورد بحث طرفین همکاری‌های دریایی، سیستماتیک کردن موضوع به‌کارگیری و اشتغال دریانوردان در ناوگان دو کشور و روز آمدسازی تفاهم‌نامه دو جانبه شناسایی گواهینامه‌های صادره تحت کنوانسیون STCW براساس اصلاحات مانیل ۲۰۱۰ بود.

مهندس  راستاد همچنین در خصوص فرصت‌های بندری و مزیت‌های اقتصادی بندر چابهار و افتتاح فاز اول این بندر در اوایل هفته آینده با حضور ریاست محترم جمهوری مطالبی را به اطلاع وزیر هند رساند.

نظر شما