شناسهٔ خبر: 46455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری ملایر خبر داد:

۱۴۴۰ نفر ساعت گشت راهداری در راه‌های شهرستان ملایر

گشت راهداری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر از ۱۴۴۰ نفر ساعت گشت راهداری آبان ماه امسال در راه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، جواد نگاهداری با اشاره به اینکه این اقدام به منظور حفظ و افزایش ایمنی در محورهای شهرستان ملایر انجام شده است، گفت: گشت‌های مستمر راهداری با هدف شناسایی نواقص و عوامل آسیب‌رسان به ایمنی راه و نیز سرعت بخشی به رفع نواقص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه افزایش ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای در دستور کار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، بیان کرد: اداره راهداری با رویکردی تخصصی‌تر و به همت نیروهای آموزش‌دیده اقدام به گشت‌های راهداری در راه‌های شریانی، اصلی و فرعی شهرستان کرده است.

رئیس راهداری شهرستان ملایر، بررسی وضعیت راه‌ها، علائم و تابلوها، وضعیت حریم راه‌ها، وضعیت آسفالت راه‌ها و مسائل فنی راه‌ها را از جمله اقدامات اجرایی این گشت‌ها عنوان کرد و افزود: در آبان ماه سال جاری پاک‌سازی و تنظیم قنوها با گریدر به طول ۱۰۰ کیلومتر در راه‌های فرعی، اصلی و روستایی، ۱۰ مورد تنقیه و لایروبی پل‌ها و نیز ۱۰ مورد زه کشی و دریواسیون پل‌ها انجام شده است.

رودباری ادامه داد: ۲۲ کیلومتر پاک‌سازی شانه و حریم جاده از زباله و نخاله، ۹ کیلومتر شن‌ریزی و رگلاژ و تسطیح و کوبیدن راه‌های شنی، ۱۰۰ مترمربع لکه‌گیری راه‌های آسفالته تا ۵ سانتی‌متر در راه‌های شریانی و اصلی و فرعی و ۳ کیلومتر روکش راه‌های شریانی و اصلی از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

وی در ادامه به اهمیت علائم و تابلوها در محورهای برون‌شهری در انتقال پیام به کاربران راه اشاره و تأکید کرد: تعمیر و نصب ۱۲۰ عدد انواع تابلوهای اخطاری و انتظامی و مسیر نما در محورهای حوزه استحفاظی، تعمیر و اصلاح ۶۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی، تعمیر و نصب ۵ عدد سرعت‌گیر در محورهای روستایی، سرویس و نگهداری ۱۲ دستگاه چراغ‌های چشمک‌زن در محورهای حوزه استحفاظی، توسعه ۲ دستگاه چراغ‌های چشمک‌زن، شستشوی ۳.۲ کیلومتر گاردریل‌ها و نیوجرسی‌ها و شستشوی ۲۵۰ عدد علائم ایمنی در محورهای حوزه استحفاظی را از جمله اقدامات انجام شده این اداره در آبان ماه سال ۹۶ برشمرد.

نظر شما