شناسهٔ خبر: 46461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد:

دوره آموزشی آشنایی با نظام گزینش کشور برای همه کارکنان شاغل در راه و شهرسازی

جلسه دوره آموزشی آشنایی با نظام گزینش کشور برای همه کارکنان شاغل در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی زنجان، این دوره که با حضور بیشتر کارکنان اداره کل برگزار شد، جواد زمانی مدرس این دوره از هسته گزینش وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین بحث گزینش را منبع انسانی نوآور و خلاق خواند.

مدرس هسته گزینش وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به نظام گزینش در کشورهای غیر اسلامی (اروپایی و آمریکایی) و کشورهای مسلمان مانند بوسنی، تاریخچه قبل و پس از انقلاب اسلامی گزینش در ایران، روانشناسی در امر گزینش از واجبات دانسته و بیان کرد: کارکنانی که در حوزه فنی خود مهارت داشته باشند و در حد انجام فرایض دینی واجب عمل کنند از پل گزینش به طور یقین به سلامت عبور خواهند کرد و گزینش امروز دارای چهارچوب و قوانین خوب و بدون دست و پاگیر است.

زمانی گفت: هرچند که بابت گزینش منابع انسانی در همه سازمان‌ها دشواری‌های وجود دارد و مستلزم هزینه‌هایی می‌شود ولی در کل باعث استخدام نیروهای خوب، سالم و کارآمد در سازمان‌ها می‌شود.

زمانی با اشاره به خصوصیات افراد گزینش کننده یادآور شد: در حال حاضر افراد گزینش کننده باید افرادی باشند که تنگ‌نظر و تندخو و یا خیلی خوش‌بین نباشند.

وی هدف این دوره را آشنایی کارکنان با تاریخچه تشکیل گزینش به دستور امام خمینی (ره)، قانون گزینش کشور، ترکیب اعضای هیئت گزینش، وظایف هیئت‌های مرکزی گزینش و حقوق کارکنان در مقابل گزینش و چگونگی پیگیری نتایج ابلاغی  و چگونگی ضوابط انتخاب فرد اصلح برای خدمت در دستگاه‌های اجرایی خواند.

نظر شما