شناسهٔ خبر: 4649 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ترکان در همایش روز ملی مهندسی:

صنعت ساختمان ابزار مهم دولت برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی است

همایش روز ملی مهندس مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: صنعت ساختمان می‌تواند برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی ابزار مهمی در اختیار دولت باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در دومین همایش ملی روز مهندسی که صبح امروز دوشنبه چهارم اسفند در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد ضمن تقدیر از توجه رئیس جمهور به جامعه مهندسان اظهار كرد: لازم است از کوشش‌های صنعت نظامی کشور قدردانی و سپاسگزاری کنم چرا که اقدامات بزرگی در این صنعت صورت گرفته اما فرصت بیان آن‌ها فراهم نشده است.

رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور با اشاره به طراحی، تولید، ساخت و نگهداری صنعت نظامی کشور در دوران دفاع مقدس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحریم ایالات متحده آمریکا در حوزه نظامی ما را با وجود داشتن تجهیزات پیشرفته در موقعیتی قرار داد که تصور دیگران این بود که قادر به نگهداری و استفاده از این تجهیزات نیستیم.

مشاور ارشد رئیس جمهور افزود: در گذشته سومین ناوگان هلی‌کوپتری جهان و تجهیزات موشکی را در اختیار داشتیم و تصور تحریم کنندگان این بود که قادر به اداره و بهره‌برداری از آن نیستیم، اما فرزندان این کشور نشان دادند که این تصور اشتباه نیست. 

ترکان با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند که هواپیماهای اف ۱۴ ایران زمین‌گیر می‌شود، گفت: رادارها و سیستم دفاعی ما در شرایط تحریم سرپا نگه داشته شد و تا به حال فرصت گفتن این افتخارات فراهم نشده است. مدل‌سازی و طراحی صنعت دفاعی کشور افتخاری است که فرزندان ما آفریدند.

رئيس شورای هماهنگی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی كشور با اشاره به اینکه صنعت نظام مهندسی ساختمان، کشور برای خروج از رکود اقداماتی را آغاز کرده است تا رونق اقتصادی بوجود آید، گفت: ما نرخ رشد چهار درصدی را در سه ماهه اول و دوم امسال تجربه کردیم.

ترکان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنعت ساختمان یکی از ابزارهای خروج از رکود است، این صنعت می‌تواند برای ایجاد رونق اقتصادی ابزار مهمی در اختیار دولت باشد. /

برچسب‌ها:

نظر شما