شناسهٔ خبر: 4650 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

باهنر در همایش روز ملی مهندسی:

چشم‌انداز توسعه ایران در گرو خدمات صنعت مهندسی است/ ستاد بزرگداشت مهندسین دائمی می‌شود

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی چشم‌انداز توسعه ایران اسلامی را در گرو خدمات صنعت مهندسی دانست و از دائمی‌شدن ستاد بزرگداشت مهندسین و نظام‌های مهندسی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا باهنر در همایش روز ملی مهندسی که امروز دوشنبه چهارم اسفند با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد با اشاره به برگزاری این همایش با همکاری جامعه اسلامی مهندسین، سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، معدن و کشاورزی، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین دانشگاه‌های تهران (دانشکده فنی)، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی، مالک اشتر، علم و صنعت، امیرکبیر و تشکل‌ها و انجمن‌های فنی و مهندسی برای نخستین بار برگزار شد، با تشکر از بیانات رهبر معظم انقلاب در حضور اعضای ستاد برگزاری مراسم روز مهندسی گفت: تشکل‌های مهندسی پیش از انقلاب از پیشروان مبارزه علیه رژیم طاغوت و پس از انقلاب نیز از فعالان در جنگ تحمیلی بودند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های مهم کشور در حوزه‌هایی مانند صنعت نانو، آی‌تی، آی‌تی‌سی، هوافضا، هسته‌ای و غیره اظهار کرد: چشم‌انداز توسعه ایران اسلامی در گرو خدمات صنعت مهندسی است و این اجلاس برای تجلیل از مهندسان برگزار شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه قرار است در این مراسم از فعالان هسته‌ای، نانو، شرکت‌های موفق سرمایه‌گذاری خدمات فنی مهندسی و غیره به عنوان پیشروان صنعت مهندسی کشور تقدیر شود خاطرنشان کرد: تقدیر از این مهندسان علاوه بر دمیدن روح امید به آینده در مهندسان نسل جوان کشور،  چشم‌اندازی غرور آفرین را از ایران اسلامی نمایش می‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه تشکل‌های مهندسی دفاع از بخش خصوصی و تامین امنیت سرمایه‌گذاری در تولید است به اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار اشاره و اظهار کرد: این فضا به سرعت در حال ارتقاست و امیدوارم ایران به زودی به جایگاه واقعی خود در دنیا دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد بزرگداشت نظام‌های مهندسی دائمی می‌شود اظهار کرد: از دولت تدبیر و امید برای ارتقاء فعالیت‌های مهندسی و اصلاح ساختار سازمان‌های نظام مهندسی تشکر کرده و اعلام می‌کنم که خانواده بزرگ مهندسان کشور خود را موظف به کمک دولت برای حل مشکلات کشور می‌داند.  

باهنر در پایان از فیلم و کتاب پنج هزار سال مهندسی ایران که در چهار بخش باد، آب، خاک و آتش تهیه شده تقدیر کرد و آن را اثری فاخر دانست. /

نظر شما