شناسهٔ خبر: 46508 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

ایجاد گالری هنری ایرانی- اسلامی در ترمینال سلام فرودگاه امام‌خمینی (ره)/ تشریح راهکار‌های شرکت فرودگاه‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی/ ارجاع نامه اعتراضی ایرلاین‌ها درباره حذف ارز مبادلاتی به بانک مرکزی

گزارش آخر هفته  بررسی فرآیندهای مفهوم‌سازی و اجرای ترمینال گالری سلام فرودگاه امام‌خمینی (ره) در معاونت معماری و شهرسازی، تشریح راهکار‌های شرکت فرودگاه‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی و اعلامخبر ارجاع نامه اعتراضی ایرلاین‌ها درباره حذف ارز مبادلاتی به بانک مرکزی از مهمترین اخبارحوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

بررسی فرآیندهای مفهوم‌سازی و اجرای ترمینال گالری سلام

ایجاد ترمینال گالری سلام در فرودگاه بین‌المللی امام‌خیمنی (ره) با حضور معاونان مسکن و شهرسازی، مسئولان فرودگاه بین‌المللی، هنرمندان و صاحبنظران عرصه معماری و هنر کشور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی بررسی شد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در هفته آتی فرآیند مفهوم‌سازی که گام نخست از ایجاد گالری هنری ایرانی- اسلامی در ترمینال سلام است با تایید وزیر راه و شهرسازی نهایی خواهد شد.

آغاز مجدد بازرسی‌های عملیات پروازی بر اساس مقررات جدید

مجيد اخلاقی گفت: با توجه به تغییر مقررات سازمان هواپیمایی‌کشوری در حوزه عملیات پرواز  دور جديد بازرسی‌ها جزو اولويت‌های اين سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: با تلاش کارشناسان دفتر عملیات پرواز سازمان و پس از تهیه و تدوین الزامات مربوط به RAMP INSPECTION به عنوان بخشی از مقررات Part-ARO  و برگزاری دوره‌های آموزشی، روز گذشته اين بازرسی‌ها در فرودگاه حضرت امام (ره) از شركت‌های‌هواپيمايی آغاز شد.

صنعت حمل و نقل تا پیش از آزادسازی نرخ بلیت زیان‌ده بود

 علی عابدزاده روز سه شنبه در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی کشور در محل نمایشهای هوایی، افزود: در گذشته که نرخ بلیت توسط دولت تعیین میشد بسیاری از شرکتها توان تامین مایحتاج خود را نداشتند و شاهد واپسگرایی صنعت در سالهای اخیر بودیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل نداشتند و از سویی برخی از سرمایه گذاری ها نیز زیانده بودند و در فرودگاه هایی همچون فرودگاه سرخس با وجود هزینه های سنگین پروازی انجام نمی شود.

توفیقات ایران در تجهیز ناوگان‌هوایی پس از برجام

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌اللمل با اشاره به اینکه هم‌اکنون، هشت فرودگاه کشور جزو ۵۰ فرودگاه برتر دنیا است اقدامات وزارت راه و شهرسازی را در مدیریت حمل‌ونقل فرودگاهی، تامین زیرساخت‌ها و تجهیز ناوگان تشریح کرد و گفت: به رغم تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران، وزارت راه و شهرسازی بعداز توفیق ایران در برجام اقدامات موثری را در زمینه تجهیز ناوگان هوایی کشور انجام داد.

انتقال پروازهای نجف به بغداد در پی افزایش عوارض فرودگاهی 

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: به علت افزایش عوارض خدمات فرودگاهی همه پروازهای شرکت های ایرانی به مقصد نجف از امروز به بغداد منتقل می شود.

پیشنهاد تشکیل ۵ مرکز هماهنگی مدیریت بحران در ۵ نقطه کشور

حميدرضا سيدي در مراسم افتتاحیه گردهمایی فرودگاه و آمادگی در برابر بلایا که در سالن اجتماعات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، با بيان اينكه بيان اتفاقات و حوادث زلزله مهيب شهر بم تلنگري براي تفكر بيشتر و توجه به وظيفه سازماني، اخلاقي و انساني و پايش مستمر محيط زندگي خود و همنوعانمان بود، توضيح داد: شهر كهن بم با ارگي تاريخي و قدمت بيش از ۲۵۰۰ سال، هميشه زبانزد بازديدكنندگان داخلي و گردشگران خارجي بود كه بناي عظيم ارگ با مساحتي حدود ۲۰۰ هزار متر مربع و ارتفاعي بلند و برج و باروهاي رفيع و مستحكم كه قرن ها اين مردمان را از صدها حمله ويران گر دشمنان نجات داد بود، نشان از عدم وجود زلزله در اين منطقه مي داد.

ارجاع نامه اعتراضی ایرلاین‌ها درباره حذف ارز مبادلاتی به بانک مرکزی

مقصود اسعدی سامانی با بیان این که از چند هفته قبل با دستور بانک مرکزی عرضه ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها متوقف شد، اظهار کرد: این موضوع برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی هزینه‌ای مضاعف به وجود می‌آورد و شاید بسیاری از آنها نتوانند فشار حاصل از این موضوع را تحمل کنند، زیرا بخش قابل توجهی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با ارزهای خارجی انجام می‌شود.

به گفته سامانی، در شرایطی که ایرلاین‌ها امکان دسترسی به ارز دولتی را نداشته باشند مجبورند برای تامین نیاز خود به بازار آزاد مراجعه کنند که همین موضوع احتمال بالا رفتن دوباره قیمت ارز در بازار آزاد را افزایش دهد.

انتقال مجروحان استان کرمانشاه را مدیون وجود فرودگاه هستیم

اسماعیل نجار در مراسم افتتاحیه کارگاه گارد ضمن ابراز امیدواری از اینکه برپایی اینگونه برنامه‎های آموزشی بتواند گامی در کاهش دردهای مردم بردارد، گفت: در دیدار اخیر با نماینده دبیرکل سازمان ملل ایشان انتقال یک روزه ۹۰۰۰ مجروح در زلزله بم، از طریق فرودگاه را یک رکورد جهانی عنوان کرد.

وی در بیان تفاوت زلزله بم و کرمانشاه گفت: زلزله بم با وجود شدت بالا دو اوایل صبح و روشنایی و در وسعتی محدود اتفاق افتاد اما زلزله کرمانشاه در اوایل شب و تاریکی مطلق و در وسعتی بزرگ در هفت شهر و ۱۹۳۰ روستا رخ داد که کار بررسی میزان آسیب و امدادرسانی را تا روشنایی به تعویق انداخت.

تغييری در قرارداد خريد هواپیماهای پسابرجامی صورت نگرفته

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به شایعات مربوط به حراج هواپیماهای پسا برجامی گفت: اتفاقی رخ نداده است و قراردادها سر جای خود هستند و تغييری در آنها صورت نگرفته است.

آمادگی انتقال ۱۰۰ هزار امدادرسان و انتقال ۱۵ هزار مجروح در شرایط بحرانی

رحمت اله مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز چهارم آذرماه در مراسم افتتاحیه گردهمایی فرودگاه و آمادگی در برابر بلایا که با همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و تا هشتم آذرماه ادامه خواهد یافت به ارائه توضیحاتی با موضوع آمادگی فرودگاه‌ها در برابر بلایای طبیعی پرداخت. 

مه‌آبادی گفت: آگاهید که یکی از چالش‌های مهم پیش روی بیشتر شهر‌های بزرگ دنیا موضوع حوادث و بلایای طبیعی است. همچنین با توجه به ماهیت غیرمترقبه بودن حوادث طبیعی و لزوم اتخاذ سریع و صحیح تصمیمات و اجرای بی‌وقفه عملیات مقابله با بحران برای مقابله با چالش‌ها دانش مدیریت بحران تعریف شده است./

نظر شما