شناسهٔ خبر: 46643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای شهر تهران:

بیمه، ضلع سوم تضمین کیفیت ساختمان است/ نقش بیمه در توسعه شهرها و صنعت ساختمان افزایش یابد

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران از صنعت بیمه به عنوان ضلع سوم تضمین کیفیت ساخت و سازها نام برد و خواهان مشارکت این صنعت و کاهش ریسک مدیریت شهری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محسن هاشمی» روز دوشنبه در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «مدیریت ریسک و بیمه» در برج میلاد اظهار کرد: بیمه‌گذاران به دنبال قراردادهای شفاف هستند و زمانی رضایت دارند که در زمان بروز حادثه، کاملاً احساس خشنودی کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که تعداد شهرهای کشور رو به روز افزایش است و 70 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند، انتظار می‌رود که بتوانند در زمان بروز بحران، خدمات مناسبی به مردم بدهند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز صنعت بیمه، بیمه نامه‌های متنوعی در رشته‌های مختلف ارایه می‌کند، افزود: نقش بیمه در توسعه شهرها و توسعه شهری حلقه مفقوده در این صنعت است و باید این کاستی بزودی جبران شود.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم نقش بیمه را در کیفیت ساختمان‌ها تعریف کنیم، بخشی از نظارت بر ساخت و سازها را فراموش کرد‌ه‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه در جوامع پیشرفته، صنعت بیمه ضلع سوم نظارت بر ساخت و سازها محسوب می‌شود، گفت: با این کار کیفیت ساختمان‌ها تضمین می‌شود.

رئیس مجمع مشورتی مراکز استان‌ها اظهار کرد: هنوز صنعت بیمه نتوانسته در بعد توسعه شهری حضور جدی داشته باشد اما قول می‌دهیم که بستر چنین فعالیت‌هایی را در شهرها فراهم کنیم.

وی افزود: برای نمونه، بیمه جامع مسؤولیت شهری و بیمه نامه عیوب ساختمان‌ها می تواند برای توسعه شهری مناسب باشد.

هاشمی گفت: البته این نوع بیمه نامه‌ها فراگیر نشده و نه تنها مردم، بلکه شهرداری‌ها و سازندگان نیز اطلاع کافی از آن ندارند؛ در حالی که می تواند ریسک توسعه شهری را کاهش دهد.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در مدیریت شهری تجهیزات گرانقیمتی در اختیار داریم که اگر بخواهیم همه را بیمه کنیم، هزینه بالایی به مدیران شهری تحمیل می کند؛ بنابراین باید با روش‌های دیگری این پوشش بیمه‌ای را با قیمت های مناسب تهیه کرد.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «مدیریت ریسک و بیمه؛ الزامات، چالش ها و راهکارها» روز دوشنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما