شناسهٔ خبر: 46653 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

رشد ۱۹ درصدی صادرات از بندر امام خمینی(ره)/ افزایش ۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در ۸ ماه ابتدای سال ۹۶

بندر امام خمینی در پی استقبال صاحبان کالا و بازرگانان از خدمات مطلوب تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، روند بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی طی هشت ماهه سال جاری، با ۱۹درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به بیش از ۷ میلیون تن رسید.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در خصوص آمار تخلیه و بارگیری کالا و همچنین میزان صادرات در هشت ماه نخست سال جاری از آن بندر و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، اظهارداشت: هفت میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۲۸ تن بارگیری در بندر خوزستان در هشت ماه نخست سال جاری به ثبت رسیده است که بارگیری در گروه‌های کالاهای کیسه‌ای، متفرقه، آهن‌آلات و فله‌ای از رشد مناسبی برخوردار بود.

دریس در ادامه افزود: افزایش صادرات محصولات تولیدی به جای مواد خام اولیه از اهم رویکردهای دولت خدمتگزار با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه افزایش محمولات صادراتی بوده و انواع آهن‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین، قیر و سیمان از جمله کالاهای صنعتی هستند که با رشد چشمگیری طی این هشت ماه، بارگیری و صادر شده است.

وی همچنین گفت: به دنبال رضایت صاحبان کالا و بازرگانان از کیفیت مطلوب ارائه خدمات بندری در این بندر بزرگ تجاری کشور که از طریق فراهم‌آوردن تجهیزات و فضای انبارش مناسب و بهره‌گیری از نیروهای مجرب عملیاتی حاصل شده، شاهد روند رو به‌رشد صادرات غیرنفتی بوده‌ایم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  با اشاره به رشد ۴۰ درصدی  تخلیه و بارگیری کالای کانتینری طی بازه زمانی مذکور از روند رشد و رونق عملیات کانتینری در این مجتمع بزرگ بندری به میزان ۸۵ هزار و ۳۱۴ TEU خبر داد.

 منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت، برخورداری از مزیت‌های اتصال  به شبکه‌های جاده‌ای و راه‌آهن سراسری و پایانه‌های اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می‌کند.

نظر شما