شناسهٔ خبر: 46671 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آدم نژاد مطرح کرد؛

صدور روزانه ۱۰۰ هزار بارنامه در کشور/ اجرای طرح سپهتن در ناوگان باری راه تخلف را می‌بندد

شهرام آدم نژاد معاون سازمان راهداری از برنامه ریزی برای تکمیل ماتریس مبدا، مقصد و داده کاوی در نوع محموله‌های باری پیش از عملیاتی شدن سامانه جامع انبارها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با اشاره به وجود محموله‌های بار کشاورزی و لوازم خانگی اظهار داشت: این سهم باید از بار‌های تجمعی و انباری تفکیک شود تا پس از آن با اتصال سامانه‌های بارنامه هوشمند و جامع انبار‌ها مشکلی برای صاحبان کالا بوجود نیاید.

وی همچنین افزود: روزانه بطور متوسط ۱۰۰ هزار بارنامه صادر می‌شود که اکنون در آن آدرس انبار‌ها قید می‌شود، اما در آینده با عملیاتی شدن سامانه جامع انبار‌ها به جای آن کد انبار قید خواهد شد.

معاون سازمان راهداری در خصوص آمار مدیرکل امور بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص ثبت اطلاعات ۴۰۰ هزار انبار کشور در سامانه جامع انبار‌ها نیز گفت: وزارت صنعت اقدام خوبی را شروع کرده، اما تعداد اعلامی ۵۰ درصد انبار‌های کشور را شامل شده ، اگرچه شاید میزان حجم کالا در این تعداد زیاد باشد، اما باید تکمیل شود و  با حل این مشکلات سازمان راهداری آمادگی دارد تا با دریافت کد شناسه از سامانه جامع انبار‌ها نسبت به صدور بارنامه اقدام کند، اما اجبار زمانی آن تا زمان حل مشکلات میسر نیست.

آدم نژاد درباره زد و بند برخی صاحبان کالا با رانندگان برای جابجایی کالا و انحراف از آدرس انبار‌های قید شده در بارنامه نیز گفت: پس از ناوگان مسافری، طرح سپهتن در ناوگان باری اجرایی می‌شود و با کنترل جی پی اس این مقاصد راستی آزمایی و راه تخلف بسته خواهد شد.

نظر شما