شناسهٔ خبر: 46674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان البرز برگزار شد:

برگزاری دومین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ساختمان و شهرسازی در استان البرز

نشست دومین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی در استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، دومین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی روز گذشته و با حضور اعضاء کارگروه در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و  نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز گزارشی از مشاهدات زلزله اخیر در غرب کشور و نقاط ضعف و قوت ساخت و سازها  و مدیریت بحران پس از حوادث طبیعی در استان‌های کرمانشاه و ایلام ارائه کرده  و اظهار داشتند که  تجارب زلزله‌های گذشته باعث مدیریت بهتر بحران در منطقه گردیده بود.

همچنین نماینده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: قریب به اتفاق کارشناسانی که از منطقه بازدید کرده بودند  اعلام داشتند  هرکجا آیین‌نامه ۲۸۰۰ رعایت شده بود یا آسیب نداشتیم و یا این آسیب حتی بر روی کانون زلزله  بسیار کم بوده است. 

در ادامه با توجه به فراخوان مرکز تحقیقات رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل گفت: در این جلسه مقرر شد اعضاء و هر ارگانی می‌تواند نسبت به ارائه طرح اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در قالب فراخوان مرکز تحقیقات راه و مسکن اقدام نمایند.

شکوری افزود: مرکز کاربردی پژوهشگاه زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز گزارشی از وضعیت پیشرفت کار در کمیته تخصصی تهیه و تدقیق گسل شهر کرج که در حال انجام است به اعضا ارائه داد.

نماینده شهرداری کرج در این جلسه مجدداً به شرح اقدامات صورت گرفته در خصوص تعیین ریز پهنه‌بندی و طرح جامعه خطرپذیری در شهرداری کرج پرداخت و افزود:با توجه به اقدامات شهرداری می‌توان از اطلاعات مفید آن در خصوص نوع خاک در مناطق مختلف کرج در زمان محاسبه ضریب زلزله بهره جست.

در پایان مقرر شد با توجه به خطرپذیری زلزله‌ای استان البرز تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان با بکارگیری افراد متخصص به صورت دوره‌ای اقدامات خود را به کارگروه ارائه نمایند.

نظر شما