شناسهٔ خبر: 4672 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

طباطبایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

انتقال سفرهای جاده‌ای به ریلی با راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان / خلاء بزرگی در حمل و نقل ریلی مسافر پر می‌شود

سید حمیدرضا طباطبایی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی کلنگ‌زنی پروژه خط آهن قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان را قابل تقدیر و تشکر خواند و گفت: قطعا با آغاز سیر قطار پرسرعت در این مسیر حجم قابل ملاحظه‌ای از سفرهای جاده‌ای به ناوگان ریلی منتقل می‌شود.

سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی احداث خط آهن قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را از پروژه‌های مهم ملی خواند و گفت: این خط ریلی پس از تکمیل و بهره‌برداری در انتقال جنوب به شمال و شمال به جنوب مسافران نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی برای توسعه خطوط ریلی در کشور انجام نشد تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد افزود: پروژه خط آهن قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان حمل و نقل ریلی سه استان کشور را پوشش می‌دهد از این رو کلنگ‌زنی آن با حضور رئیس‌جمهور قابل تقدیر و تشکر است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره گشایش ال سی احداث نخستین خط آهن قطار پرسرعت ایران گفت: با تأمین منابع مالی و فاینانس این پروژه امیدواریم طبق برنامه کار احداث و بهره‌برداری آن انجام شود و خلاء بزرگ حمل و نقل ریلی سریع مسافر را در کریدور شمال جنوب برطرف کند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در مسیر اصفهان - قم - تهران ادامه داد: قطعا با آغاز سیر قطار پرسرعت در این مسیر حجم قابل ملاحظه‌ای از سفرهای جاده‌ای به ناوگان ریلی منتقل می‌شود و ضمن آنکه مردم از این خط سیر استقبال خوبی می‌کنند٬ سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای در این مسیر کاهش خواهد یافت.

طباطبایی تأکید کرد: امیدواریم احداث نخستین قطار سریع‌السیر در مسیر تهران-قم-اصفهان آغازی برای تجهیز سایر خطوط ریلی به ویژه کریدور غرب به شرق به این خصیصه باشد./

نظر شما