شناسهٔ خبر: 46725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

استقرار اکیپ‌های راهداری در سطح راه‌های مواصلاتی استان مرکزی/ برف‌گیری ۱۱ محور استان

ماشین آلات راهداری معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از استقرار اکیپ‌های راهداری در سطح راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: با شروع فصل سرما و ورود سامانه بارشی به استان مرکزی اکیپ‌های راهداری برای کمک به کاربران جاده‌ای در سطح جاده‌ها مستقر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علیرضا اختری با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از بیستم آذرماه به صورت رسمی آغاز می‌شود، ادامه داد: ۴۰۰ راهدار و ۳۲ راهدارخانه فعال و هفت راهدارخانه سیار برای راهداری زمستانی از ۲۰ آذرماه همزمان با آغاز طرح راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان مستقر و در سطح جاده‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مطابق تجربیات و اطلاعات گذشته ۱۱ محور استان دارای بیشترین برف‌گیری هستند، گفت: استقرار اکیپ‌های برف‌روبی و نمک‌پاشی در هر ۴۰ کیلومتر از این محورهای برف‌گیر پیش‌بینی شده است تا در مواقع نزولات جوی به مسافران و رانندگان در این محورها خدمات ارائه کنند.

اختری با اشاره به اینکه راهداران، در هنگام  بروز سیل و یا برف و یخبندان به مسافران و رانندگان در جاده‌ها، کمک می‌کنند، تصریح کرد: محور اراک-راهجرد، اراک ملایر، توره-بروجرد، اراک-ازنا- هندودر، شازند-ازنا، فراهان-کمیجان-قهاوند، آشتیان-تفرش-قم، اراک-خمین، خمین-الیگودرز، دلیجان- سلفچگان و غرق‌آباد- نوبران- دخان ۱۱ محور برف‌گیر استان به شمار می‌آیند که راهداران در این محورها با برف‌روبی اجازه نمی‌دهند محوری مسدود شود.

وی همچنین خواستار این موضوع شد که کلیه راهبران راه از امکانات و تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیر چرخ استفاده کنند.

اختری با بیان اینکه به منظور کاهش صدمات روکش راه در زمان بارش جهت نگهداری نیاز به  یک هزار تن آسفالت سرد و شش هزار تن آسفالت گرم است، افزود: این آسفالت گرم و سرد برای لکه‌گیری در سه‌ماهه زمستان لازم است.

معاون اداره کل راهداری استان مرکزی با اشاره به ایمن‌سازی راه‌ها نیز گفت: بالغ بر ۷۰ درصد نقاط پرحادثه معرفی شده با استفاده از نصب علائم جاده‌ای، گل میخ و... ایمن‌سازی و آشکارسازی شده است.

وی در پایان از هموطنان خواست در زمان بارش برف تا حد امکان از تردد غیر لزوم خودداری و در صورت نیاز وسایل کامل به همراه داشته باشند.

نظر شما