شناسهٔ خبر: 46729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به‌ منظور پیگیری طرح‌های راه و شهرسازی در آمل صورت گرفت:

جزئیات نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با نماینده مردم آمل در مجلس

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران به همراه معاونین این اداره کل با دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه معاونین این اداره کل با دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند. 

بهادری در نشست با نماینده مردم آمل در مجلس و فرماندار ویژه آمل در خصوص بررسی آخرین وضعیت راه در شهرستان آمل با اشاره به تسریع در عملیات چهاربانده کردن جاده هراز گفت: این پروژه ۱۱۰ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۶۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و الآن چیزی حدود ۱۱ کیلومتر تلاش بر این است تا پایان سال ۹۷ از سمت آمل به وانا به بهره‌برداری برسد که شاهد پیشرفت ۴۶ درصد این پروژه هستیم.

وی افزود: با بهره‌برداری از آن فازهای بعدی متناسب با اعتباراتی که برای این پروژه منظور می‌شود تداوم پیدا خواهد کرد اما نگاه ویژه دولت و به خصوص وزارت راه و شهرسازی در این است که بیشترین حجم اعتبار برای این پروژه لحاظ شود و متناسب بتوانیم قطعات را یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در خصوص ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده چهاربانده کردن جاده هراز عنوان کرد: کار مطالعاتی آن به اتمام رسیده اما ما تابع اعتبارات سالیانه برای این پروژه هستیم و برای سال ۹۷ اعتبار خوبی برای جاده هراز منظور کرده است.

بهادری در خصوص سؤالی که دولت و ریاست جمهوری سال ۹۷ را سال اتمام پروژه جاده هراز اعلام کرده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را خواهد کرد که به این وعده جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به آسفالت راه روستایی در مازندران اظهار کرد: پروژه‌های خوبی در سطح استان داریم مثل پروژه راه روستایی و کل طول راه روستایی که در مازندران وجود دارد نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر است و تاکنون ۴۵۰ کیلومتر آسفالت شدند و اخیراً ۱۰۰ کیلومتر برای ۵۰ روستا را در دست اجرا داریم و تلاش می‌کنیم در صورت تحقق تخصیص اعتبارات تا پایان سالی مالی ۹۶ به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اتمام لاین رفت جاده آمل به چمستان گفت: مسیر جاده آمل به چمستان که به نور و رویان به طول ۲۴ کیلومتر است یک لاین تعریض صورت کامل گرفته و لاین‌بندی بیش از ۷۰ درصد انجام شده و همین الآن ۴ ابنیه فنی با دو پیمانکار مشغول بکار هستند و تلاش این است تا پایان سال مالی ۹۷ به اتمام برسد.

بهادری در خصوص تخصیص اعتبارات ملی ۱۶ میلیارد تومانی به مازندران تصریح کرد: اولویت با پیمانکارانی است مطالبات دارند که بتوانیم به نسبت پروژه ۲۵ درصد پرداخت شود و ۱۱ میلیارد تومان دیگر به بخش راه روستایی تخصیص داده شد.

 وی با اشاره به اینکه شهرستان آمل از نظر پروژه‌های مصوب شده رتبه یک را در مازندران دارد، افزود: با تلاش همه مسئولین، امیدواریم کارهای بیشتری را در این شهرستان انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در خصوص اتمام مسکن مهر در دهه فجر امسال در آمل گفت: ۲۰۲ واحد با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در دهه فجر امسال تحویل ۸۰ خانوار قرار خواهد گرفت.

عزت‌الله یوسفیان ملأ نماینده مردم آمل در مجلس اظهار کرد: امرار معاش و تأمین هزینه زندگی مردم در بخش لاریجان به واسطه عبور و مرور مسافران از محور هراز است و مسدود بودن این محور موجب خسارت زیاد به مردم بخش لاریجان می‌گردد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه با وجود دو شهر و ۹۰ روستا در بخش لاریجان، نباید جاده مسدود شود، افزود: مسدود شدن محور هراز، مردم را دچار مشکل می‌کند که با پیگیری‌های انجام شده و با موافقت وزیر راه ‌و شهرسازی دیگر جاده هراز بسته نمی‌شود.

نظر شما