شناسهٔ خبر: 46739 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

باید در راستای ارتقا کیفیت جاده چابهار-زاهدان گام برداشت/ تشریح سه سناریو برای دستيابی به افق نقشه ایمنی جاده‌های کشور/ پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی در شرکت ساخت و توسعه

گزارش آخر هفته تمهیدات سازمان راهداری برای حفظ ایمنی جاده‌‌ها در فصل سرما، خسارات و اقدامات بخش حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در زلزله کرمانشاه، تکمیل و دوبانده‌سازی محور بیرجند-قاین از پروژه‌های دارای اولویت استان و حتی کشور است، بهره‌برداری از ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی و پل در سیستان و بلوچستان سایر عناوین مهم حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای به شرح زیر است:

باید در راستای ارتقا کیفیت جاده چابهار-زاهدان گام برداشت

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه درباره گام‌های پیش‌روی این وزارتخانه برای توسعه بندر چابهار اظهار کرد: در راستای توسعه ارتباطات بندر چابهار، اصلی‌ترین بحث ما ارتباط این بندر به شبکه ریلی است و همان طور که مستحضر هستید خط آهنی تعریف شده است که چابهار- ایرانشهر- زاهدان- زابل و بیرجند را به یکدیگر متصل می‌کند. از این رو این یک خط ریلی استراتژیک در شرق ایران به سمت شمال است که با عنایت ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: نکته دوم ارتقای سطح سرویس جاده چابهار به زاهدان است که یک جاده اصلی به شمار می‌رود، اما برخی از قسمت‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیست و باید این جاده دوبانده شود به طوری که با توجه به حجم بار موجود در چابهار باید برای ۴۰ کیلیومتری که وضعیت خوبی ندارد، گام برداریم.

تشریح سه سناریو برای دستيابی به افق نقشه ایمنی جاده‌های کشور

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه سه سناریو برای نقشه راه ایمنی جاده‌های کشور تعریف‌شده است، گفت: سناریوی ۱: انجام اقدامات ایمن‌سازی جاده‌ای، سناریوی ۲: افزایش سهم حمل‌و‌نقل همگانی + واقعی سازی قیمت سوخت و سناریوی ۳: انجام اقدامات ایمن‌سازی جاده‌ای+ افزایش سهم حمل‌و‌نقل همگانی + واقعی سازی قیمت سوخت است.

تقی زاده افق نهایی طرح را ۱۰ ساله عنوان کرد گفت: این طرح در سه افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دیده‌شده است در نقشه راه ایمنی سه سناریو در نظر گرفته شده است: افق کوتاه‌مدت تا پایان سال ۹۷، میان‌مدت تا پایان سال ۹۹ و باند مدت تا سال ۱۴۰۶ در نظر گرفته شده است.

 تعرفه‌ واردات را کاهش دهید تا مردم خودرو ایمن سوار شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل گفت: اگر وزیر اقتصاد یاری کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم‌ بتوانند خودروهای ایمن سوار شوند، خسارت شرکت‌های بیمه کاهش می‌یابد.

کشاورزیان گفت: سال گذشته یک و نیم میلیون خودرو جدید پلاک شده پس حدود ۱۱ درصد رشد تردد داریم و به سختی می‌توانیم تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم. خودروی ایمن‌تر، راه ایمن، کاربران ایمن و امداد و نجات مناسب از ارکان مسائل ایمنی است. نکته‌ای که می‌خواهم به شما عرض کنم مدیریت ریسک است. خوشبختانه در قانون بیمه شخص ثالث در ماده ۱۸ به مواردی اشاره شده که وضعیت خودرو کاربری خودرو و سال ساخت خودرو باید در محاسبه هزینه بیمه لحاظ شود.

دوبانده‌سازی محور بیرجند-قاین از پروژه‌های دارای اولویت است

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه بین‌المللی بیرجند مورد استقبال معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه و تعدادی دیگر از مسئولین قرار گرفت و سپس با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین از اولویت دارترین محورهای استان و حتی کشوری است، گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سه سال گذشته در محور بیرجند به قاین و دیگر باندهای دوم خراسان جنوبی علیرغم تمام کمبودها صورت گرفته که همین جا از مهندس جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و همکاران ایشان تشکر می‌کنم و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابع موردنیاز عملیات زیرسازی و آسفالت کل پروژه تا آبان و آذر ۹۷ به اتمام برسد.

بهره‌برداری از ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی و پل در سیستان و بلوچستان

۲۷۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی و پل با حضور دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

بعدازظهر روز شنبه مورخه ۹۶/۹/۱۱ مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷۸ کیلومتر (بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی و پل) با اعتبار ۳۳۰۰ میلیارد ریال  با حضور ریاست محترم جمهور دکتر حسن روحانی، خیرالله خادمی معاون محترم وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی همزمان با دیگر طرح‌ها و پروژه‌های افتتاحی در بخش‌های مختلف به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. 

پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی در شرکت ساخت و توسعه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تمرکز و تخصیص منابع به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت عملکرد درخشانی در این پروژه‌ها داشته به نحوی که تا شهریورماه بیش از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مجموع ۸۹ پروژه اقتصاد مقاومتی حاصل شده است.  

خادمی با تشریح اهداف سال ۹۷، به سرانجام رساندن پروژه‌های اولویت دار و تکمیل کریدور‌های کشور را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: احداث ۴۱۸ کیلومتر خط ریلی، ۴۰۱ کیلومتر آزادراه و ۱۱۳۲ کیلومتر بزرگراه از جمله برنامه‌هایی است که در سال آینده دنبال خواهیم کرد.

تمهیدات سازمان راهداری برای حفظ ایمنی جاده‌‌ها در فصل سرما

معاون سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایمنی در راه‌های كشور را جزو اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: علیرغم كمبود اعتبارات، اهتمام لازم جهت آماده‌سازی ماشین‌آلات تخصصی راهداری زمستانی و همچنین خرید شن و نمك جهت استفاده در ایام یخ‌زدگی جاده‌ها از مدت‌ها قبل در دستور كار ادارات استانی بوده كه به انجام رسیده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، توجه و دقت نظر رانندگان، هشدارها و پیام‌های صادره از سوی سازمان ، همچنین پلیس‌راه را در فصل زمستان بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و تأکید كرد: سامانه ١٤١ كه به‌صورت تلفن شبانه‌روزی، پایگاه اطلاع‌رسانی و اپلیكشن با همین نام، سامانه پیام كوتاه ١٠٠٠١٤١ امكان بسیار مهمی است كه در اختیار هم‌وطنان می‌باشد و مسافران با استفاده از این سامانه ضمن مدیریت سفر با اطمینان خاطر و اطلاعات كامل مسافرت خواهند كرد. 

خسارات و اقدامات بخش حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در زلزله کرمانشاه

طبق اعلام معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی عمده خسارت ناشي از آسيب‌های وارد بر پل‌ها بالغ‌بر یک‌صد میلیارد ریال و خرابی ساختما‌ن‌های ادارات سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی هفتاد میلیارد ریال برآورد شده و اقدامات در قالب بخش های هوایی، جاده‌ای و عملیات راهداری انجام شده است. -

تکمیل و دوبانده‌سازی محور بیرجند-قاین از پروژه‌های دارای اولویت استان و حتی کشور است

امیر امینی با اشاره به اینکه پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین از اولویت دارترین محورهای استان و حتی کشوری است، گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سه سال گذشته در محور بیرجند به قاین و دیگر باندهای دوم خراسان جنوبی علیرغم تمام کمبودها صورت گرفته که همین جا از مهندس جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و همکاران ایشان تشکر می‌کنم و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابع موردنیاز عملیات زیرسازی و آسفالت کل پروژه تا آبان و آذر ۹۷ به اتمام برسد.

وی ضمن بیان این موضوع که ۷۵ درصد منابع وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته افزود: پیگیری می‌کنیم اعتباراتی که برای پروژه‌های غیرفعال تخصیص یافته به پروژه‌های دارای اولویت کشور از جمله: محور بیرجند- قاین اختصاص یابد تا در کمترین زمان ممکن پروژه به اتمام برسد.

کل محور ایلام به مهران تا اربعین آینده به‌صورت چهارخطه زیر بار ترافیک خواهد رفت

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از محور ایلام –مهران گفت: کل محور ایلام به مهران تا اربعین سال آینده به‌صورت چهارخطه زیر بار ترافیک خواهد رفت.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به همراه سیدکمال‌الدین میرجعفریان سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ضمن بازدید از محور ایلام –مهران گفت: عزم وزارت راه و شهرسازی برای اتمام پروژه چهارخطه ایلام – مهران جدی است و از سال گذشته تاکنون حجم عملیات راهسازی در این محور در قطعات مختلف شروع شده و قسمت‌های مهمی نیز زیر بار ترافیک رفته است.

نظر شما