شناسهٔ خبر: 46749 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار با حضور روحانی و آخوندی/ بهره‌برداری از ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی و پل در سیستان و بلوچستان

افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی سفر وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوری به چابهار جهت افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی، بهره‌برداری از ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی و پل در سیستان و بلوچستان و آغاز عملیات اجرایی قطعه ۳ بزرگراه کوار-فیروزآباد در استان فارس با حضور معاون آخوندی از مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

مازندران

مدیر کل راه و شهرسازی استان از اجرای عملیات تعریض و ارتقاء محور سوادكوه و سایر پروژه های در دست اجرا در حوزه انتخابیه بازدید و عنوان کرد: تسریع در اتمام عملیات تعریض و چهار خطه کردن محور مذكور مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است.

ایلام

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از محور ایلام –مهران گفت: کل محور ایلام به مهران تا اربعین سال آینده به‌صورت چهارخطه زیر بار ترافیک خواهد رفت.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل‌ونقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

سیستان و بلوچستان

۲۷۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه روستایی و پل با حضور دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار لحظاتی پیش با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و ۶۰ مهمان خارجی از ۱۷ کشور افتتاح شد.

خراسان رضوی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: در طول سال‌های اخیر با توجه به گسترش ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی در کلان شهرها نظارت و کنترل مهندسین در پروژه ها موفق نبوده و همواره مالکین از عدم حضور مهندسین ناظر در ساخت و ساز گلایه مند هستند.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هفت میلیون و ۶۹۸ هزار و ۵۸۰ تن کالا طی هشت‌ماهه امسال در استان همدان جابجا شده است.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در کل استان ۳ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است، گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فارس

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم فیروزآباد –قیر و کارزین و نماینده جم – عسلویه – کنگان، دیر و دیگر مسئولین استانی و کشوری عملیات اجرایی قطعه ۳ بزرگراه کوار – فیروز آباد-جم-عسلویه با اعتباری بالغ بر ۱۴۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

کرمانشاه

رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن سفر به استان کرمانشاه از ایستگاه هواشناسی سرپل ذهاب و مناطق زلزله زده این منطقه بازدید کرد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت۴۲۰ راهدار در طرح راهداری زمستانی گفت: در راهداری زمستانی تمام راهدارخانه‌ها با ۱۲۰ اکیپ به صورت اصلی و پشتیبانی با ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات آماده عملیات زمستانی هستند که در ۹ راهدارخانه ثابت و ۴ راهدارخانه سیار در ۱۰ شهرستان استان خدمت رسانی می‌کنند. 

مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای طرح راهداری زمستانی با همکاری پلیس‌راه استان خبر داد و گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه با شروع فصل سرما شروع می‌شود.

ایرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) گفت: بیش از ۱۶۳۲ واحد مسکن مهر در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در دولت اعتدال و امید تکمیل و به متقاضیان مسکن مهر واگذار شده است.

خراسان جنوبی

صبح امروز و طی مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان طبس، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و معاونین و همراهان، روسای ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبس و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند عملیات اجرایی احداث باند دوم ورودی طبس به بشرویه در محدوده فرودگاه طبس آغاز شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به‌منظور دیدار با استاندار خراسان جنوبی و بازدید از عملیات دوبانده سازی محور بیرجند- قاین صبح امروز وارد بیرجند شد.

کردستان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قروه کردستان از رفع تصرف از اراضی ملی قروه توسط یگان حفاظت از اراضی خبر داد.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: با کمک دولت تدبیر و امید در حدود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان مسکن مهر شده و در نیمه نخست امسال نیز بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

کرمان جنوبی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از ساخت ۴۰ کیلومتر راه‌های روستایی از ابتدای سال جاری در این منطقه تا کنون خبر داد.

خراسان رضوی

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های مسکن مهر خراسان رضوی خبر داد.

قم

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: علت مسدود شدن یک لاین از بلوار غدیر در زیر پل پردیسان، تفکیک باند تندرو و کندرو و برداشت پیچ خطرناک در این مسیر است و تا یک ماه آینده بازگشایی و به بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان قم طرح تعریض محور پردیسان- کهک توسط وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ قرار گرفت.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه ستاد اقتصاد مقادمتی گفت: موضوع حمل و نقل و ظرفیت‌های موجود در آن، همچنین ویژگی‌های بسیار ممتاز استان قزوین در این بخش، بستر مناسبی برای ایجاد بندر خشک و حرکت به سمت توسعه پایدار است .

گرگان

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف تامین منابع مالی برای اجرایی شدن طرح ملی راه آهن گرگان- گنبد- کلاله به عنوان بخشی از راه آهن گرگان- مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.

نظر شما