شناسهٔ خبر: 4677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشكيل جلسه كميته خدمات حمل و نقل ايمنی سفرهای نوروزی در استان ایلام/ افزايش پروازهای نوروزی به ۴۶ پرواز در هفته

نقشه استان ایلام جلسه كميته خدمات و حمل و نقل ايمنی سفرهای نوروزی با حضور مديران دستگاه‌های مرتبط در اداره كل راه وشهرسازی استان ايلام تشكيل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان ایلام، در اين جلسه كه با حضور مديركل راه وشهرسازي استان و مديران حوزه‌هاي مختلف دستگاه اجرايي، مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان، فرمانده پليس راه استان، مديركل فرودگاه شهداي ايلام و معاونان شهرداري و ميراث فرهنگي تشكيل شد؛ راهكارهاي لازم برای ايمني و رفاه مسافران نوروزي بررسی شد.

مدير كل راه وشهرسازي در اين جلسه با اشاره به شرح وظايف كميته‌هاي اجرايي ستاد سفرهاي نوروزي، وظيفه كميته خدمات و حمل و نقل را بسيار با اهميت توصيف كرد و افزود: اين جلسه با دو هدف تشكيل شده که شامل تشكيل كميته خدمات و حمل و نقل پيرو جلسه ستاد استقبال از سفرهاي نوروزي در استان و همچنین تعامل و همكاري اداره كل راه وشهرسازي با پليس راه استان برای ايمني بيشتر راه‌هاي ارتباطي و ايجاد آرامش و رفاه براي مسافرانی كه به استان ايلام سفر مي‌كنند.

عبدالله بهادري در اين جلسه اقدامات در نظر گرفته شده برای اداره کل راه و شهرسازي را برشمرد و گفت: خط كشي جاده‌هاي استان با اولويت راه‌هاي شرياني، لكه گيري جاده‌ها و شانه زني آن‌ها، شست و شو و ترمیم همه تابلوها و علائم راهنمايي و رانندگي، بررسی روشنايي تونل‌ها و تعميرات لازم گارد ريل‌ها طی این ایام انجام خواهند شد.

وی به ۳۴ اكيپ ثابت و سيار راهداري با ۲۹۵ پرسنل و ۱۷۸ دستگاه ماشين آلات سبك و سنگين اين اداره اشاره کرد و گفت: همه همكاران راه وشهرسازي تلاش خواهند كرد رفاه و ايمني مسافران را تا حد امكان فراهم کنند.

فرمانده پليس راه استان نيز در اين جلسه گفت: در روزهاي آينده پليس راه صالح آباد – مهران با همكاري راه وشهرسازي و حمل و نقل و پايانه‌هاي استان افتتاح می‌شود. اکنون پليس راه مسير ايلام به دره شهر در منطقه ميشخاص ساماندهي شده و با همكاري پليس راه مركز، اكيپ‌هاي بيشتري نسبت به سال‌هاي قبل در جاده‌هاي استان مستقر خواهند شد.

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان نيز از كشيك شبانه روزي برای نظارت بر پايانه‌هاي استان و مراكز خدماتي –رفاهي خبر داد و افزود: با همكاري سازمان تعزيرات حكومتي، اجازه نخواهيم داد حقي از مسافران ضايع شود.

مدير كل فرودگاه شهداي ايلام نيز در اين جلسه به افزايش پروازهاي اين فرودگاه به ۴۶ پرواز در هفته (۲۳ رفت و ۲۳ برگشت) اشاره کرد.

معاون شهرداري ايلام نيز از زيبا سازي ورودي‌هاي شهر ايلام با همكاري راه وشهرسازي اشاره کرد و افزود: در اين ايام مجوز حفاري در سطح شهر به هيچ دستگاهي داده نخواهد شد.

در پايان اين جلسه مدير كل راه وشهرسازي از همكاري همه دستگاه‌هاي مرتبط تقدير کرد و ابراز اميدواري كرد با ادامه اين همكاري‌ها  نوروزي به ياد ماندني براي مردم ساکن استان و گردشگرانی كه به ايلام سفر مي كنند ایجاد شود./

نظر شما