شناسهٔ خبر: 46806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آذربایجان‌شرقی انجام شد:

بازدید کارشناسان دفتر هدایت برنامه‌های بازآفرینی از اقدامات بازآفرینی شهر تبریز

بازدید کارشناسان دفتر هدایت برنامه‌های بازآفرینی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به همراه رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان آذربایجان‌شرقی از مجموعه تاریخی صاحب‌آباد، محله قازان‌داغی و محدوده پیرامون مسجد کبود در شهر تبریز بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، طی این بازدید کارشناسان دفتر هدایت برنامه‌های بازآفرینی شرکت ضمن آگاهی از اقدامات انجام شده، نسبت به امکان‌سنجی اولیه جهت برنامه‌ریزی در این محدوده‌ها اقدام نموده که این امر در جهت تسریع در اقدامات و  اجرایی شدن برنامه‌های بازآفرینی شرکت در سال ۹۶ تلقی می‌گردد.

گفتنی است شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در حال برنامه‌ریزی به منظور ساماندهی و بهسازی محدوده پیرامونی مسجد صاحب‌الامر در شهر تبریز بوده و طراحی شهری این محدوده ارزشمند تاریخی- فرهنگی را با رویکرد باززنده‌سازی و تأکید بر تقویت هویت فضاها و بناهای تاریخی موجود در محدوده در دستور کار خود دارد.

شایان ذکر است، احیای مجموعه تاریخی صاحب‌آباد تبریز در قالب توافق‌نامه مشترکی فی‌مابین استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان میراث‌فرهنگی و شهرداری تبریز در اولویت اقدام قرار داشته و پس از تهیه طرح توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اجرایی خواهد شد.

نظر شما