شناسهٔ خبر: 46838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب استان کرمان برگزار شد:

برگزاری شورای زمین و مسکن جهت حل مشکل اراضی فاقد سند شهرستان رودبار جنوب

ج شورای زمین و مسکن پیرامون تعیین تکلیف اسناد اراضی و املاک شهرستان رودبار با حضور مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، روسای دادگستری شهرستان‌های جیرفت و رودبار جنوب، امام‌جمعه، فرماندار و شهردار رودبار در محل دفتر امام‌جمعه رودبار تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، در این جلسه حجت‌الاسلام گروهی امام‌جمعه رودبار جنوب گفت: بسیاری از املاک مردم این شهرستان فاقد سند می‌باشد، از این رو باید گامی در جهت رفع مشکل آن‌ها برداشته شود.

سپس عطا ناوکی فرماندار رودبار جنوب به بیان مسائل و مشکلات عموم مردم از باب مالکیت زمین و املاک آن‌ها پرداخت.

در ادامه احمدعلی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت بیان کرد: مشکل املاک از بزرگ‌ترین مشکلات نظام قضایی کشور است که این دستگاه را گرفتار کرده است که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های متولی این امر بتوان تا حد زیادی از مشکلات مردم منطقه کاست.

محمد نجنو شهردار رودبار جنوب نیز در حاشیه این جلسه گفت: ساماندهی خانه‌ها و اراضی بدون سند بایستی پیگیری شود تا مردم این شهرستان از بلاتکلیفی رها شوند.

محمد ساردوئی با اشاره به اینکه حل مشکلات اراضی و تصرفات مردم در اولویت کاری است، گفت: طبق  قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۹ افراد واجد شرایط که از تسهیلات دولتی برای ساخت و خرید خانه استفاده ننموده‌اند با پرداخت قیمت تمام شده می‌توانند سند مالکیت دریافت نمایند.

در پایان عطا ناوکی از مدیرکل راه و شهرسازی جهت همکاری و پیگیری‌های متعدد برای رفع مشکل مردم این منطقه تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما