شناسهٔ خبر: 46845 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

واگذاری ۳۰۰ هکتار زمین برای ایجاد و گسترش کمربندسبز در شهر اراک

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن جزئیات سفر خود به استان‌مرکزی را که به منظور بررسی مشکلات حوزه مسکن و زمین استان انجام شده بود تشریح کرد و از واگذاری ۳۰۰ هکتار زمین به منظور گسترش کمربند سبز در شهر اراک خبر داد.

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که امروز ۱۹ آذرماه در راس هیاتی از اعضای هیات مدیره سازمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان‌مرکزی در حوزه زمین و مسکن به آن استان سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیات سفر خود را تشریح کرد.

عظیمیان بازدید از مسکن مهر استان در شهر اراک را از جمله برنامه های سفر خود به استان مرکزی عنوان کرد و گفت: عمده مسکن مهر استان مرکزی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است و تنها ۳۶۰ واحد آن باقی‌مانده که در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و در حال احداث و تکمیل است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در جلساتی که امروز با مسئولان استان برگزار کردیم با واگذاری حدود ۳۰۰ هکتار زمین به شهرداری اراک به منظور ایجاد کمربند سبز آن شهر موافقت شد.

وی با اشاره به این مطلب که شهر اراک یکی از شهرهای آلوده ایران است، خاطرنشان کرد: پیش تر و در سنوات گذشته حدود ۴۰۰ هکتار زمین در راستای ایجاد کمربند سبز به شهر اراک واگذار شده بود که امروز نیز با واگذاری ۳۰۰ هکتار برای گسترش فضای سبز در آن شهر آلوده موافقت لازم به عمل آمد.  

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی همچنین از دیگر دستاوردهای سفر خود به استان‌مرکزی را وگذاری زمین‌های اطراف شهرک‌های‌صنعتی عنوان کرد و گفت: زمین های اطراف برخی از شهرک های صنعتی اطراف شهر اراک با مشکلاتی روبه رو هستند که امروز با بررسی هایی که انجام دادیم با واگذاری زمین های اطراف برخی از شهرک های صنعتی به متقاضیان موافقت و قرار شد بررسی های لازم در این مورد در اسرع وقت انجام شود و زمین ها به متقاضیان واگذار شود.

عظیمیان گفت: در ساوه و محلات درخواست واگذاری زمین به منظور فضای گردشگری وجود داشت که با آن درخواست نیز امروز در سفر به استان مرکزی، موافقت بعمل آمد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: جلسه ای با حضور استاندار و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان داشتیم و مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن برای یکهزار واحد مسکونی که برای محرومان و مستضفعان در شهرهای مختلف استان موردنیاز است با فرمول مسکن اجتماعی زمین در اختیار کمیته امداد استان قرار دهد که که آنها برای ساخت مسکن برای افرادی که تحت پوشش آنها هستند اقدام کنند.

وی افزود در شهر اراک با توجه به آنکه سازمان ملی زمین‌و‌مسکن فاقد زمین است پیشنهاد دادیم تا راهکارهای دیگری موردتوجه قرار گیرد. بدین‌معنا سازمان ملی زمین‌و‌مسکن، زمین‌های موردنیاز در شهر اراک را به صورت معوض و یا تغییر کاربری برای مسکن اجتماعی که کمیته امداد امام خمینی مسئولیت احداث آن را برعهده دارد، تامین کند.

گفتنی  است بازدید از برخی پروژه‌های در دست اقدام استان و شهر اراک از جمله برنامه‌های امروز سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان‌مرکزی بوده است.  

نظر شما