شناسهٔ خبر: 46867 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جمشیدی تشریح کرد؛

جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی استان چهارمحال و بختیاری/ استفاده از محلول استات پتاسیم برای اولین بار/ افزودن ۲ راهدارخانه به ظرفیت استان

راهداری زمستانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اضافه شدن دو راهدارخانه جدید به ظرفیت راهدارخانه‌ها از مصرف محلول استات پتاسیم برای اولین بار در راهداری زمستانی امسال خبر داد.

احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال گفت: اکیپ‌های راهداری زمستانی در قالب ۴۰ راهدارخانه که تعداد ۳۰ راهدارخانه ثابت و ۱۰ راهدارخانه سیار است و از این تعداد امسال  ۲ راهدارخانه جدید  افزوده شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ راهدار در راهداری زمستانی امسال نیز گفت: ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در گردنه‌های استان مستقر شدند که مازاد بر این، از ظرفیت دهیاری‌ها نیز استفاده می‌کنیم و با اختصاص بیش از ۵۰ دستگاه به آن‌ها در بازگشایی راه‌های روستایی به ما کمک می‌کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: امسال با استفاده از محل اعتبارات سازمان راهداری، ۳ دستگاه نمک پاش مکانیزه و ۱۲ تیغه برفروب جدید به ظرفیت تجهیزات و ماشین آلات اضافه شده است، اما باید اعتبارات بخش راهداری تقویت شود که اعتبارات کنونی به هیچ وجه پاسخگو نیست و باید توجه ویژه‌ای به اعتبارت بخش راهداری شود.

وی همچنین گفت: ۳۷۰۰ کیلومتر راه داریم و با توجه به اینکه این استان بام ایران است، براساس نقشه‌های توپوگرافی تقریباً تمام راه‌ها برفگیر هستند که ۱۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۴۰۰ کیلومتر نیز راه روستایی است. 

جمشیدی درباره روش‌های یخ زدایی متداول در سطح استان چهارمحال و بختیاری افزود: برای یخ زدایی عمدتا از شن و نمک استفاده می‌کنیم که امسال نیز برای اولین بار از محلول استات پتاسیم استفاده می‌کنیم و در پیشگیری از یخ زدن سطح راه‌ها موثر است. 

وی در ادامه گفت: ۴ هزار تن نمک خریداری شده که در راهدارخانه‌ها شن و نمک ذخیره شده و ۱۲۰۰ لیتر نیز استات پتاسیم خریداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش استقرار عوامل پلیس راه نیز محل‌هایی پیش بینی شده و در طول طرح راهداری زمستانی در تمام راهدارخانه‌ها مستقر هستند و با عوامل راهداری در بازگشایی محور‌ها همکاری می‌کنند. 

جمشیدی در پایان به شهروندان استان چهارمحال و بختیاری و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند گفت: حتی المقدور از سفر‌های غیرضروری در روز‌هایی که با بارش برف مواجه هستیم، خودداری کنند و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ را همراه داشته باشند، همچنین به توصیه عوامل پلیس راه و راهداری توجه و با آن‌ها در مواقع کولاک و ترافیک همکاری کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

نظر شما