شناسهٔ خبر: 46882 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس فرودگاه جهرم اعلام کرد

هفته‌ای دو پرواز از جهرم به تهران

ششمين هواپیمای ATR72-600 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه رییس فرودگاه جهرم، از آغاز پروازهای جهرم به تهران از چهارشنبه ۲۲ آذر خبر داد و گفت: براساس اعلام ایران‌ایر، پروازهای جهرم به تهران هر هفته شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمدیان دوشنبه ۲۰ آذر در یک نشست خبری گفت: با استقرار ماشین‌آلات ایمنی زمینی و کارکنان عملیاتی و همچنین اعلام آمادگی واحدهای سوخت‌رسانی و هواشناسی، پلیس و سپاه حفاظت، فرودگاه جهرم به شکل ۱۰۰ درصد آماده پذیرش پروازهای مسافری شده است.

وی با بیان اینکه هواپیما رجیستر EP-ITA که در پروازهای جهرم استفاده می‌شود، تنها ۹ ماه از عمرش می‌گذرد،گفت: این هواپیما برای مسیرهای کوتاه، فرودگاه‌های کوچک، کم‌مسافر و حتی کوهستانی بسیار مناسب بوده و می‌تواند در باندهای کوتاه، خاکی و نیمه‌فعال نشست و برخاست کند و دارای مصرف سوخت بسیار پایین و راندمان بالا است .

رییس فرودگاه جهرم  به خبرگزاری ایسنا گفت: برعکس دیدگاه عامه‌ی مردم که این نوع هواپیما را ملخی می‌خوانند، این هواپیما مجهز به موتورهای جت توربوپراپ ساخت شرکت آمریکایی- کانادایی است.

وی گفت: براساس آمارها هر ۸ ثانیه یک فروند ATR۷۲ در فرودگاه‌های مختلف جهان نشست و برخاست می‌کند و حدوداً ۲۱۰ ایرلاین از خطوط هوایی مطرح جهان، کاربر ATR است.

رییس فرودگاه جهرم قابلیت فرود بر سطح آب و ماندگاری ۲۰ دقیقه‌ای روی سطح آب را از ویژگی‌های این نوع هواپیما بیان و اضافه کرد: با توجه به ویژگی‌های ایرودینامیکی بال‌های این نوع هواپیما، حتی اگر هر ۲ موتور آسیب ببیند، تا زمان قابل توجهی می‌تواند به پرواز ادامه دهد.

نظر شما