شناسهٔ خبر: 46998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه مشترک مدیرکل و مدیران راه و شهرسازی گیلان با فرماندار شهرستان شفت

شعبانعلی خاوری با هدف بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان شفت و تعیین تکلیف آن‌ها، جلسه مشترک مدیرکل و جمعی از مدیران راه و شهرسازی گیلان با فرماندار شهرستان شفت در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی با تشریح وضعیت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان شفت اظهارداشت: در سال ۹۵ در شهرستان شفت ۲۹.۷ کیلومتر تعهد آسفالت داشتیم که به‌صورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰.۲ کیلومتر آسفالت در مسیرهای فاقد آسفالت و خاکی و ۹.۵ کیلومتر روکش آسفالت و در سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۲ کیلومتر آسفالت در مسیرهای فاقد آسفالت و خاکی و ۶ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های روستایی شهرستان شفت به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه شهرستان شفت شامل شهرهای شفت و احمد سرگوراب است که هر دو دارای طرح جامع و تفصیلی مصوب بوده و هرگونه موارد و مغایرت‌های مربوط به طرح‌های فوق با اعلام شهرداری‌ها قابل بررسی است.

وی همچنین افزود: در خصوص اختصاص کد شهری روستای پیرده که در زمان انتخابات شوراهای پنجم در نظر گرفته شده، مقرر شد جهت حل مشکل به وجود آمده در صدور پروانه ساختمانی، موضوع از طریق مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در خصوص پروژه ملاسرا- شفت گفت: مطالعات مرحله اول محور ملاسرا- شفت- زنجان از سال ۱۳۸۶ به منظور بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان، توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وقت وزارت متبوع در دستور کار قرار گرفت.

خاوری گفت: با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش‌هایی از مسیر، مطالعات در دو بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی دنبال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه عنوان کرد: طول کل محور ۹۰ کیلومتر است که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

چهارخطه کردن محور ملاسرا – شفت به طول کلی ۱۱ کیلومتر و عرض ۲۵.۶ متر دارای ۶ دستگاه پل دالی با دهانه ۲ متری و یک دستگاه پل ۳ متری است که در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در پایان گفت: فاز دوم این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر به مبلغ ۱۴۱ هزار میلیون ریال در حال فرایند اجرای مناقصه است و تقاطع ملاسرا دارای ۱ دهانه تقاطع ۲۸ متری و ۱۱ دهانه ۲۵ متری به طول ۳۰۳ متر و عرض نهایی ۱۱.۲ متر در شرف تأیید و ابلاغ است.

نظر شما