شناسهٔ خبر: 47003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری استان قم خبر داد:

اجرای طرح تعمیر و ارتقا حفاظ ایمنی پل‌های آزادراه قم – تهران

تعمیر پل رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با هزینه‌ای افزون بر هفت میلیارد ریال طرح بهسازی و ارتقا حفاظ ایمنی ده دستگاه پل در آزادراه قم – تهران عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی و ارتقا ایمنی جاده‌ای، طرح بهسازی ده دستگاه پل در آزادراه قم تهران عملیاتی شد؛ عباس شکوری رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در تکمیل خبر فوق اضافه کرد: هزینه اجرایی این پروژه افزون بر هفت میلیارد ریال است.

وی بازده زمانی اجرا و تکمیل طرح مذکور را نیز نه ماهه و تا پایان مرداد ماه سال ۹۷ برآورد کرد و گفت: با توجه به نقش کریدوری آزادراه قم - تهران که به‌عنوان سومین محور ترافیکی کشور نقش بسزایی در اتصال استان‌های جنوبی و غربی با مرکز کشور دارد، صیانت و ارتقا ایمنی آن در زمره اولویت‌های عمرانی این اداره کل قرار دارد.

شکوری در ادامه به اقدامات فنی ملحوظ در راستای اجرای این طرح پرداخت و تصریح کرد: همزمان با اجرای قرنیز و حفاظ تک‌شیب بتنی مسلح در لبه پل‌ها، نسبت به مقاوم‌سازی تیرهای پیشانی نیز اقدام می‌گردد تا در برابر ضربات ناشی از برخوردهای احتمالی وسایط نقلیه عبوری از استحکام لازم برخوردار باشند.

رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص دیگر اهداف مترتب بر اجرای طرح نیز گفت: با نصب و اجرای حفاظ تک‌شیب بتنی در حاشیه پل‌ها، گاردریل‌های منصوب بر روی دال پل‌های بزرگ حذف و ضمن کاهش آسیب‌های وارده در اثر برخورد وسایط نقلیه، مانع از نفوذ آب‌های سطحی به عرشه و ساختار سازه‌ای پل می‌گردد.

شکوری در خاتمه یادآور شد: با توجه به اینکه جهت تسهیل ترافیک و جلوگیری از هر نوع تخلل تردد، نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی در مدت اجرای پروژه اقدام نشده، از رانندگانی که در این مسیر عبور می‌نمایند درخواست می‌گردد ضمن همکاری با عوامل اجرایی طرح نسبت به رعایت جوانب ایمنی اهتمام ورزند.

نظر شما