شناسهٔ خبر: 47034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

تامین و تخصیص منابع پایدار راهداری به توجه ویژه‌تری نیاز دارد

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به شروع فصل زمستان و بروز بحران‌های طبیعی، گفت: از آنجایی که ساختار و وظیفه راهداری حفظ وضعیت و ارتقای ایمنی در عبور و مرور است؛ برای انجام وظیفه بهتر، این بخش به توجه ویژه‌تری از حیث تامین و تخصیص منابع پایدار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، "مهدی میقانی" در حاشیه مراسم آغاز به کار طرح راهداری زمستانی استان در گفت و گوی خبری با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل افزود: اگر به این بخش توجه ویژه‌تری نشود، یکی از چالش‌های در پیش رو؛ بحث ایمنی عبور و مرور خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه از انتزاع بخش راهداری از ادارات راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و تشکیل ادارات استانی"راهداری و حمل و نقل جاده‌ای" به موجب مصوبه شورای عالی اداری گذشته است، ادامه داد: در عین حال، پس از گذشت این مدت؛ اقدامات دو بخش راهداری بعنوان نگهدارنده سرمایه عظیم شبکه راهها و بخش حمل و نقل بعنوان بهره‌بردار این شبکه، با اقدامات اصلاحی، تقریبا روی ریل اصلی خود افتاده است.

میقانی بر زحمات شبانه روزی فعالین بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداران بی ادعا و جامعه بزرگ رانندگان بخش کالا، مسافر و بین الملل استان بویژه در ایام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، قدر نهاد و گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی بخش راهداری، عملیات راهداری زمستانی است که از نیمه دوم آذر ماه شروع شده و در شرایط بحرانی، برودت هوا و بارش‌ها، اقدام سریع و به موقع راهداران همیشه اهمیت فراوانی دارد.

این مقام مسوول در گلستان، فرسودگی ماشین آلات راهداری را، یکی از کمبودهای فراروی این بخش دانست و اظهار کرد: این در حالی است که به همت همکاران خوبم، توانسته‌ایم در سخت‌ترین شرایط و با وجود کمبودها، مشکلات را پشت سر گذاشته و از انجام بهینه وظیفه، سربلند بیرون بیاییم؛ که جای شکرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه به شکر خدا توانسته‌ایم تا حدودی بر مشکلات فائق آییم و با مشکل خاصی برای راهداری امسال روبرو نباشیم، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای تامین و تجهیز ناوگان راهداری استان‌ها، اقدامات تخصصی از قبیل تامین و تجهیز نمک پاش‌های مکانیزه، برفروب‌‌ها و غیره را در برنامه کاری خود قرار داده که در دست اقدام و تامین می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: در سال گذشته مطالبات معوق نیروهای شرکتی در بحبوحه سرمای سخت زمستان، یکی از چالش‌های ما بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های مدیران استانداری،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و خزانه استان این موضوع اکنون حل شده است و این نیروها در حال حاضر حقوق معوقه‌ای ندارند.

میقانی با تاکید بر این نکته که با تمهیدات در نظر گرفته شده، برای راهداری زمستانی امسال با مشکل خاصی روبرو نیستیم و تعمیرات ماشین آلات، و تامین ملزومات و شن و نمک به اندازه کافی صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد که با توکل بر خدا و بویژه با رعایت رانندگان و توجه مردم عزیز به توصیه‌ها، شاهد انسدادی در مسیرها نباشیم.

وی، یکی از مسایل مهم را به هنگام عبور و مرور در محور های کوهستانی، استفاده صحیح و بموقع از زنجیر چرخ بیان کرد و افزود: متاسفانه کم توجهی شماری از رانندگان به این مساله، مشکلاتی را برای خود این عزیزان و دیگر کاربران جاده‌ای و اکیپ‌های راهداری موجب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در پایان، اشاره‌ای هم به آمار تعداد شرکت ها، تشکل‌ها و رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای استان داشت و گفت: در استان گلستان حدود ۱۵۰ شرکت حمل و نقل اعم از کالا، مسافر و بین المللی، حدود ۲۰ تشکل صنفی حمل و نقلی، و حدود ۱۵ هزار راننده حرفه‌ای، فعال هستند.

میقانی اضافه کرد: با توجه به سیاست برون سپاری امور تصدی گرایانه به این تشکل‌ها، از تعاملات دوسویه خوبی برخوردار هستیم.

طول راه‌های استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر است که یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی می‌باشد.

در طرح راهداری زمستانه سال ۹۶ گلستان، ۲۵ اکیپ راهداری با بکارگیری ۱۰۵ دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین و توان ۲۶۰ نیروی راهداری در طول راههای استان خدمات رسانی می‌کنند.

نظر شما