شناسهٔ خبر: 47035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت :

به دنبال شفاف سازی در طرح های توسعه شهری استان هستیم

محمد نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: شرایط پروژه های راه و شهرسازی استان و برنامه ریزی های صورت گرفته در وضعیتی است که باید با تمرکز و قدرت به مسیری که در پیش گرفته‌ایم ادامه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان‌ محمدی در جلسه بازنگری طرح جامع شهر یزد، با اشاره به اینکه طرح‌هاي توسعه عمران شهری در استان تقریبا تعیین تکلیف شده, اظهار داشت: پروژه‌های طراحی شده مراحل کاری و قانونی خود را سپری کرده و به تصويب رسيده هر چند این بسته شدن لزوما به معنای کامل بودن و نداشتن عیب و نقص نیست.

نقصان‌ محمدی عمده طرح‌های مطرح در حوزه توسعه شهری را پنج  طرح شهری شامل یزد، اردکان، میبد، بافق و ابرکوه نام برد و افزود: درخواست‌های لازم در خصوص بازنگري این پروژه‌ها از وزارتخانه راه و شهرسازی صورت گرفته و مجوزهای لازم در حال اخذ شدن است.

وی در ادامه گفت: بر اساس درخواست مردم تلاش کرده‌ایم اطلاعات لازم در خصوص طرح‌های توسعه شهری از طریق پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل منتشر شود که شامل نقشه‌های مصوب، اطلاعیه‌ها، مصوبات کمیسیونهای تخصصی و سایر اطلاعات است.

نقصان محمدی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم پیوندی میان  مردم، متخصصین و دستگاه‌های ذیربط در خصوص توسعه شهری استان برقرار کنیم افزود: برای شروع شفاف‌سازی در امور و پروژه‌های شهری, یزد را به عنوان اولین شهر در نظر گرفتیم و به دلیل آنکه طرح تفصیلی این شهر ارائه شده آن را در اختیار عموم قرار دادیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به جهانی شدن شهر یزد پیش بینی بودجه ملی و اختصاصی برای این شهر یزد شده است و آنچه باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرد لحاظ نمودن اقتضائات و نیازهای جدیدی است که پس از جهانی شدن در برنامه‌ریزی‌های شهری مورد نظر قرار بگیرد. همچنین باید در خصوص شرایط اجرای طرح‌های توسعه‌ای و چگونگی ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان هم مطابق فضای جدید و آینده نگری توسعه‌ای تصمیم گیری شود و در این میان مشکلات و موانع شناسایی و بصورت قانونی برطرف گردد.

نقصان محمدی لزوم بازنگری در شیوه‌های اجرا و ارائه خدمات شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: همواره باید قابلیت اصلاح شدن نسبت به تغییرات و الزامات جدید را داشته باشیم و بتوانیم نیازهای به روز شده حوزه شهری در استان را شناسایی و مرتفع نماییم و یکی از مشکلات استان در بخش‌های توسعه شهری این است که نمی‌دانیم چه می‌خواهیم. در این رابطه مهندسان و دست اندرکاران ‌باید به روز بوده  و دستگاهای اجرایی نیز همگام و همراه باشند.

نظر شما