شناسهٔ خبر: 47056 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تلاش برای تبدیل بندر امیرآباد به قطب اقتصادی و توسعه‌ای کشور/ تاکید بر حمایت و توجه ویژه مسئولان

راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر صادرات و ترانزیت کالا، گفت: استفاده از ظرفیت بندر امیرآباد برای ترانزیت کالا مورد توجه جدی باشد و بندر به قطب اقتصادی و توسعه‌ای تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی، در آئین تکریم و معارفه مدیران بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران اظهار داشت: در برخی از موارد در سرویس‌دهی و انتظار، از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم و باید این وضعیت بهبود یافته و به شرایط موجود اکتفا نشود.

وی با تاکید بر صادرات و ترانزیت کالا، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بندر امیرآباد برای ترانزیت کالا مورد توجه جدی باشد و بندر به قطب اقتصادی و توسعه‌ای تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود پس کرانه مناسب در بندر امیرآباد، تصریح کرد: وجود این پس کرانه مناسب در بندرامیرآباد آن را تبدیل به نسل سوم کرده که صرفاً یک بندر برای تخلیه و بارگیری نیست و صنایع خوبی در منطقه راه‌اندازی و شکل گرفته است.

وی افزود: توجه به استانداردها از مسائل مهم در حمل و نقل دریایی است و باید با توجه به این بخش، زمان توقف و انتظار کشتی‌ها به حداقل برسد.

راستاد گفت: اکنون ۲۰ واحد تولیدی با ارزش افزوده مناسب در حاشیه بندر امیرآباد داریم که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و۱۰ واحد صنعتی در بندر امیرآباد در شرق مازندران با اعتبار یک هزار میلیارد ریالی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی و فعال شدن این واحدها، برای یک هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیرسازمان بنادر و دریانوردی کشور، افزود: بنادر موتور محرک رشد اقتصادی هستند و با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی زمینه رشد و توسعه مناطق اطرافشان را فراهم می‌آورند.

راستاد اظهار کرد: حمایت صدر درصدی از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و رفع موانع ترانزیت کالا در بندر انجام می‌شود و امیدواریم فعالان بخش خصوصی، تجار و سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و به توسعه صادرات کمک کنند.

وی بیان داشت: با همه امکانات، تجهیزات و امکانات از سرمایه‌گذاران که به صادرات کمک کنند، حمایت می کنیم. 

این مسئول بهره‌گیری از زیرساخت‌ها را برای توسعه صادرات ضروری دانست و افزود: در این بخش در بندر امیرآباد ۷.۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری وجود دارد که باید این ظرفیت برای صادرات بیشتر و فعال کردن ترانزیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط زندگی مردم حاشیه بندر، اظهار کرد: باید تلاش شود تا ساکنین شهرها و روستاهای پیرامون بندر، شرایط بدی نداشته و به زحمت نیفتند و تلاش برای توسعه صادرات و اشتغال‌زایی مورد توجه باشد.

راستاد گفت: بندر امیرآباد از بنادر شاخص در کشور و حاشیه دریای خزر است که نیاز به حمایت و توجه ویژه دارد و برای اقدامات توسعه‌ای در بندر باید با توجه به منابع سازمان و اولویت‌های مختلف تلاش شود.

نظر شما