شناسهٔ خبر: 47061 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهر جدید عالیشهر

مراسم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مسولان و مقامات کشوری و استانی مدرسه ۱۲ کلاسه فاز ۳ شهر جدید عالیشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر، علی مقاتلی در آیین این افتتاح گفت: این پروژه شامل ۱۲ کلاس درس، یک سالن اجتماعات و اتاق های مدیریت، معاونت و همچنین استراحتگاه معلمان و با تجهیزات کامل اعم از میز و صندلی، سیستم اعلام و اطفای حریق و وسایل گرمایشی و سرمایشی تجهیزشده است.

وی با اشاره به افتتاح این مدرسه بیان کرد: این پروژه بااعتبار ۷/۲۸ میلیارد ریال و هزینه آن از محل اعتبارات عمران استانی و منابع داخلی شرکت عمران عالیشهر به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با زیربنای در حدود ۱۸۰۰ متر مربع و با زمینی به مساحت ۳۷۷۲ متر مربع جهت استفاده دانش آموزان عالیشهری توسط شرکت عمران عالیشهر و با نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته شده است.

وی با اعلام اینکه شرایط فضاهای آموزشی شهر جدید عالیشهر مناسب نیست گفت: با توجه به اینکه جزو تکالیف و وظایف ما نیست ، از اولویت های اصلی شرکت عمران عالیشهر توسعه فضاهای آموزشی بوده و تا جایی که بتوانیم برای بهبود شرایط آموزشی شهر جدید عالیشهر تلاش خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر همچنین از احداث شش پروژه آموزشی دیگر در شهر عالیشهر خبرداد و گفت: سرانه آموزشی در عالیشهر با نرم استان فاصله زیادی دارد و ما با کمک گرفتن از اعتبارات عمرانی استان سعی بر آن داریم تا بتوانیم در زمان کوتاهی این شش فضای آموزشی را آماده بهره برداری نماییم تا سرانه فضای آموزشی شهر جدید عالیشهربه نرم استان نزدیک شود.

حبیب ا... طاهر خانی حضور در فضاهای آموزشی  را مایه شور و نشاط دانست و اظهار نمود: یکی از اولویت های اساسی در مجموعه شهرهای جدید توسعه فضاهای آموزشی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، افتتاح این پروژه را شصت وششمین مدرسه در سطح کشور طی چهار سال گذشته اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰ مدرسه دیگر در مجموعه شهرهای جدید کشور در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورس سراسر کشور و افتتاح آنها بتوانیم فضای مناسبی را برای آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم آماده  و فراهم نماییم.

وی ادامه داد: مجموعه شهرهای جدید با جمعیت پذیری بسیار بالایی مواجه شده اند و نرخ رشد جمعیت در شهرهای جدید به ۱۰ درصد رسیده است که بالاترین رشد جمعیت در بین شهرهای کشور می باشد و این رشد سریع جمعیت نیاز به توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی و آموزشی را ناگزیر می کند و به همین دلیل علیرغم اینکه تکلیف مستقیم در این حوزه نداریم ولی به جهت مشکلات آموزشی و فرهنگی شهروندان شهرهای جدید به این حوزه ها ورود پیدا کرده ایم و امید واریم با تمرکز و تامین اعتبار و کمک های اعتباری که سایر دستگاه ها از محل اعتبارات عمرانی می نمایند، بتوانیم در سال تحصیلی جدید عملکرد موفق در حوزه آموزشی داشته باشیم.

طاهر خانی همچنین از احداث مدارس اجتماع محور خبر داد و گفت: هدف از این طرح این است که بتوانیم علاوه بر تلفیق این فضاها با معماری شهر، در سایر ساعات کاری مدارس را محل رفت و آمد و بروز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نماییم.

وی اذعان داشت: با افتتاح استخر ورزشی و مجتمع فرهنگی و هنری فاخری که در حال ساخت توسط شرکت عمران این شهر می باشد علاوه بر پیشرفت در حوزه آموزشی در دو حوزه ورزشی و فرهنگی طی سال جاری و آینده پیشرفت قابل توجهی در این شهر شاهد باشیم.

در پایان این مراسم از ریاست سازمان برنامه و بودجه استان ، فرماندار شهرستان بوشهر و همچنین ناظران پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه فاز ۳ شهر عالیشهر به جهت حمایت ها و تلاش ها برای بهربرداری هرچه سریعتر از این پروژه تقدیر و تشکر بعمل آمد.                                                  

نظر شما