شناسهٔ خبر: 47065 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

آغاز طرح زمستانه راهداری با فعالیت ۱۴ هزار نیرو و ۹۰۰۰ خودرو/ ضرورت توجه ویژه به موضوع روانشناسی ترافیک و بررسی موانع و راهکار‌های اجرایی/ لزوم توجه به زمین‌لغزش در مرحله مطالعات و طراحی اولیه

گزارش آخر هفته جزئیات صدور بارنامه الکترونیکی حمل جاده‌ای کالا، بررسی مطالعات طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون، فراخوان معرفی پایان‌نامه‌های مرتبط با زیرساخت‌ در دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و عملکرد مثبت در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای با وجود افزایش تعداد خودرو و سفرها سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

عملکرد مثبت در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای با وجود افزایش تعداد خودرو و سفرها

معاون اول رئیس جمهوری بر لزوم تدوین یک نقشه راه با برنامه زمانبندی مشخص برای کاهش تلفات جاده ای تاکید کرد و گفت: با وجود افزایش تولید خودرو و افزایش تعداد سفرها، خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد کاهش چشمگیر تلفات جاده ای بوده ایم.

معاون اول رئیس جمهوری میزان تلفات جاده‌ای در کشور را قابل قبول ندانست و با بیان این که باید برای کاهش تلفات چاره‌ای اندیشیده شود، بر لزوم تدوین یک نقشه راه با برنامه زمانبندی مشخص با اهداف کمی تاکید کرد و افزود: این نقشه راه باید گونه‌ای باشد که وظایف و تکالیف هر دستگاه و منابع مالی مورد نیاز نیز مشخص باشد.

آغاز طرح زمستانه راهداری با فعالیت ۱۴ هزار نیرو و ۹۰۰۰ دستگاه خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری کشور اعلام کرد که سازمان راهداری با ۱۴ هزار نیرو و ۹۰۰۰ دستگاه در طرح زمستانه امسال حضور دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ گشت راهداری و ۶۵۰ راهدارخانه ثابت و سیار نیز در این طرح فعال هستند، گفت: تلاش کردیم علی‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری که با آن روبه‌رو هستیم و حتی مشکلاتی که در پرداخت حقوق نیروهایمان با آن داشتیم، تجهیزات و امکانات خود را به روز کنیم و در اجرای طرح دچار مشکل نشویم.

ضرورت توجه ویژه به موضوع روانشناسی ترافیک و بررسی موانع و راهکار‌های اجرایی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در اولین کنگره روانشانسی ترافیک تاکید کرد: صرفاً نمی‌توان به یک کار دانشگاهی، آکادمیک و تدوین روانشناسی ترافیک اکتفا کرد، بلکه موانع اجرایی آن در کشور باید دیده شود و راهکار‌های آن ارائه گردد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: اگر پکیج روانشناسی ترافیک به‌صورت کامل ارائه شود در کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح و به تصویب خواهد رسید همچنین تا زمان اجرای کار مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

لزوم توجه به زمین‌لغزش در مرحله مطالعات و طراحی اولیه پروژه‌های عمرانی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه بیشتر مواقع توجه به زمین لغزش و ریزش سنگ بعد از وقوع حادثه است تاکید کرد: باید قبل از وقوع حادثه و در زمان مطالعات و طراحی اولیه پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد تا اتفاقی در پروژه عمرانی رخ ندهد.

در ادامه خادمی  بر مساله نفوذ آب تاکید کرد و افزود:باید  ارزیابی علت وقوع حادثه در طراحی های اولیه دیده شود. اگر چه مطالعات هزینه بالتری دارد و نمی توان آن  را با توجه به شرح خدمات انجام دادلذا باید از جانب مهندسان و مشاوران پیشنهاد شود. تا از سوی ما مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

جزئیات صدور بارنامه الکترونیکی حمل جاده‌ای کالا

با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیکی در بخش حمل ونقل عمومی جاده‌ای، از ابتدای خردادماه سال ۹۷، صدور بارنامه کاغذی حذف و بارنامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر خواهند شد.

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی اظهارداشت: با توجه به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه کنترل و نظارت بر فعالیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، زیرساخت‌های مورد نیاز در اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیک فراهم شد به گونه‌ای که با حذف صدور بارنامه‌های کاغذی، برای هر ناوگان حامل کالا کد رهگیری صادر می‌شود که از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله پلیس راه قابل کنترل و ردیابی است.

رتبه‌بندی شرکت‌ها در فاز ۲ طرح شبکه سیر همنام تا پایان ۹۷

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از انتشار فراخوان جذب مشاور برای استخراج شاخص‌ها و رتبه‌بندی شرکت‌ها برای اجرای فاز دوم «طرح شبکه سیر همنام» در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار خبر داد و گفت: شرکت‌های مسافربری جاده‌‌ای تا پایان سال ۱۳۹۷ از ۱تا۵ ستاره‌دار می‌شوند.

شهرکی ثانوی یکی از شاخص‌‌های مهم این ارزیابی را امتیاز‌دهی مسافران عنوان کرد و گفت: این شاخص از نظر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از وزن بالایی برخوردار است.

بررسی مطالعات طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون

بحث و بررسی پیرامون اجرای طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون در استان گلستان با حضور و بازدید مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و معاون وی و دیگر همراهان و شرکت مشاور، این طرح را به مراحل اجرایی آن نزدیک‌تر ساخت.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان در حاشیه بازدید مسئولان ارشد سازمان متبوع،گفت: طرح جامع پایانه مرزی هم‌اکنون مراحل مطالعات مشاوره‌ای خود را می‌گذراند و پس از تصویب شورای ساماندهی مبادی رسمی زمینی کشور به اجرا درخواهد آمد.

فراخوان معرفی پایان‌نامه‌های مرتبط با زیرساخت‌ در دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل

همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته، پايان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با زيرساخت‌های حمل‌و‌نقل در مجموعه غرفه‌های پژوهشی تحت عنوان کانون همگرایی دانش و صنعت در زیرساخت‌های حمل‌ونقل ارائه خواهد شد.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با همکاری معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با هدف كاربردي نمودن دستاوردهاي پژوهشي انجام شده در قالب پايان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با زيرساخت‌هاي حمل و نقل، این فرصت را فراهم نموده‌اند تا توانمندي‌های حوزه دانشگاهی کشور در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

نظر شما