شناسهٔ خبر: 47066 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

افتتاح ۵۱۶ کیلومتر ریل جدید و اتصال ۵ مرکز استان تا پايان سال/ برگزاری مناقصه راه‌آهن همدان- ملایر تا قبل از پایان سال/ اجرای سه طرح بزرگ ریلی در بخش حمل ونقل بین المللی

قطار برقی برقی کردن محور ریلی درود- اندیمشک مد نظر قرار گرفت، برنامه‌ریزی برای استفاده تجاری از راه‌آهن آستارا، از عملیات اجرایی جلوتر است و رشد ۸۰ درصدی ترانزیت ریلی مرز سرخس سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

افتتاح ۵۱۶ کیلومتر ریل جدید و اتصال ۵ مرکز استان تا پايان سال

عباس آخوندي همچنین در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: امسال ۵ مرکز استان در کشور را به شبکه حمل و نقل ریلی وصل می کنیم. خوشبختانه اين طرح ها ۹۰ درصد پيشرفت داشته اند و انشاءالله همه آنها امسال به بهره ‌رداري می رسد و زير بار مي روند.

آخوندی با بيان اينکه امسال ۵۱۶ کيلومتر ريل جديد افتتاح مي شودگفت: با توجه به کارهايي که سال گذشته تمام شد اما به بهره برداري نرسيد امسال ۹۱۹ کيلومتر راه آهن جديد مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

برگزاری مناقصه راه‌آهن همدان- ملایر تا قبل از پایان سال ۹۶

استاندار همدان با خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که به همدان سفر کرده بودند دیدار کرد.

ستاندار با بیان اینکه «  مقرر شد ریل راه‌آهن همدان- تهران تا پایان آذرماه تکمیل و راه‌آهن از اوایل دی ماه برای این مسیر قطار پیش‌بینی کند.» گفت: برگزاری مناقصه راه‌آهن همدان – ملایر در دو قطعه تا قبل از پایان سال ۹۶ از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شرکت در طرح نظرسنجی قطار حومه‌ای با استفاده از ربات تلگرامی

در راستای انطباق برنامه حرکت قطارهای حومه‌ای با خواسته‌های مشتریان، نظر سنجی در مورد ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای از طریق « ربات قطارهای حومه‌ای» به آدرس commuterrailbot@ صورت می‌گیرد.

میرحسن موسوی ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: یکی از پارامترهای ارتقا کیفیت و کمیت در جابجایی مسافر  مطالعه لازم برای تقاضای سفر است. لذا برای دقت بیشتر یک ربات تلگرامی تهیه و در اختیار تمام کاربران قطارهای حومه‌ای و عموم مردم ایجاد شده تا نظرات خود را از طریق این ربات تلگرامی ثبت نمایند.

برقی کردن محور ریلی درود- اندیمشک مد نظر قرار گرفت

یزدانی با بیان اینکه «حد فاصل درود تا اندیمشک طرح برقی کردن قطارها را مد نظر داریم» گفت: همچنین دو خطه کردن محور ریلی قم تا درود نیز در برنامه قرار دارد اما برای دوخطه کردن این مسیر طولانی حتما باید از منابع فاینانس استفاده کنیم.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن افزود: از چهار بلاکی که در محور درود به اندیمشک در برنامه ریزی بازسازی قرار گرفته بود، یک بلاک به اتمام رسیده و بلاک دوم نیز در این مسیر در حال اتمام است و امیدواریم در دو مسدودی جدیدی که در این محور رخ خواهد داد، این بلاک نیز به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

اجرای سه طرح بزرگ ریلی در بخش حملونقل بین الملل

عضو هیات مدیره و رئیس کمیته حمل ونقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه حمل ونقل ریلی بین المللی، طرح‌های متعدد و مهمی نظیر راه آهن‌های ایران به افغانستان، ایران به عراق و کریدور جنوب غرب کشور درحال اجرا و پیگیری است.

عاشوری در ادامه گقت: اجلاس فعالسازی کریدور جنوب غرب و تعیین تعرفه‌های سال ۲۰۱۸ را ۲ هفته قبل در کشور گرجستان برگزار کردیم و توافق‌های لازم حاصل شد.

برنامه‌ریزی برای استفاده تجاری از راه‌آهن آستارا، از عملیات اجرایی جلوتر است

قائم مقام رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: شرکت‌های بزرگ تجاری کشور‌هایی نظیر اوکراین، گرجستان، روسیه، بلاروس و فنلاند را برای استفاده از خط ریلی آستارا - آستارا راضی کرده ایم و برنامه ریزی برای استفاده تجاری از این راه آهن، از عملیات اجرایی آن جلوتر است.

حسین اف ادامه داد: با بهره برداری از خط ریلی آستارا - آستارا ماهانه ۸۰۰ هزار تن کالا از بندر عباس به آستارا حمل و از این شهرستان به خارج از ایران، منتقل خواهد شد.

رشد ۸۰ درصدی ترانزیت ریلی مرز سرخس

مدیر كل راه آهن خراسان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۷۷۰ هزار تن كالای ترانزیتی به وسیله ۱۳ هزار دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با كشور های آسیای میانه مبادله شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است.
ضیایی مهر تصریح كرد: توسعه روابط بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران با راه آهن كشورهای آسیای میانه، توسعه زیر ساخت های مرتبط با حمل و نقل ترانزیت و رفع گلوگاه های ترانزیتی بویژه در محور ریلی سرخس، اعمال تخفیفات ۱۵ تا ۵۰ درصدی تعرفه عبور كالاهای ترانزیتی از قلمروی ریلی راه آهن ایران و همچنین كاهش زمان ترانزیت در مسیر سرخس- بندر عباس و بالعكس از یك هفته به ۵۳ ساعت با راه اندازی قطار های مستقیم و برنامه ای، مهمترین عوامل افزایش ترانزیت ریلی مرز سرخس بوده است.

نظر شما