شناسهٔ خبر: 4707 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز مقدمات احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان از سال ۹۴

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان را یک پروژه ملی خواند و گفت: این آزادراه مرکز و شمال غرب کشور را به اروپا متصل می‌کند که مقدمات این پروژه از سال ۹۴ آغاز می‌شود و عملیات احداث آن ۵ سال زمان می‌برد.

اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم‌نامه مطالعات درآمد هزینه احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان گفت: اکنون یک جاده استان‌های تهران، قزوین، زنجان، میانه و تبریز را به هم متصل کرده سپس این جاده طی ۲۸۰ کیلومتر تبریز را به مرز بازرگان می‌رساند. اکنون جاده موجود زیر ترافیک سنیگن مسافر و بار است.

وی ادامه داد: احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان یک پروژه ملی است که تهران را به اروپا متصل می‌کند، بخشی از مسیر آن در آذربایجان شرقی و بخش دیگر آن در آذربایجان غربی قرار دارد. نگاه ما به این آزادراه،‌ ملی بوده و با احداث آن کل نواحی شمال‌غرب و مرکز کشور به قاره اروپا متصل می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی درباره زمان احداث و بهره‌برداری از آزادراه تبریز – مرند – بازرگان گفت: ساخت این آزادراه ۵ سال به طول می‌انجامد و قرار نیست از ابتدای احداث آن تا ۵ سال آینده، بلا استفاده بمان چون در تلاشیم آن را فاز به فاز به بهره‌برداری برسانیم. مقدمات ساخت این آزادراه از سال ۹۴ آغاز می‌شود. البته شروع این کار به ملزومات قانونی نیاز دارد، یعنی پروژه باید در شرکت آزادراه‌ها ثبت شود و سپس دولت آن را تصویب کند و در نهایت پس از انجام مطالعات، احداث آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان در انتقال سریع و مناسب بار و مسافر تاثیر بسیار زیادی دارد، توضیح داد: ترافیک روی جاده در مقاطع مختلف متنوع است٬ از این رو بهتر است متخصصان حوزه درباره میزان انتقال بار و مسافر از آن سخن بگویند اما در کل نمی‌توان نقش آن را در حمل و نقل بار و مسافر نادیده گرفت.

آیین انعقاد تفاهم‌نامه مطالعات درآمد هزینه احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان چهارم اسفندماه در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ‌سرپرست دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارتخانه و نمایندگان شرکت ترکیه‌ای سرمایه‌گذار برگزار شد./

نظر شما