شناسهٔ خبر: 47075 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

افتتاح کارخانه ریسباف اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی/ ارائه برنامه استان‌ها برای تمهیدات راهداری زمستانی/ بازدید رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مناطق زلزله‌زده استان کرمان

بازدید افتتاح و بازگشایی کارخانه ریسباف اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی، ارائه برنامه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها برای تمهیدات راهداری زمستانی، بازدید رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مناطق زلزله‌زده استان کرمان و اعلام خبر ایمن‌سازی ۳۴ مدرسه حاشیه جاده‌های خراسان شمالی از مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: خرید و فروش‌های قول‌نامه‌ای معضل اصلی زمین‌های حاشیه شهر مشهد جهت خدمات‌رسانی و نظارت بر ساخت و ساز آن‌ها است.

مدیرفنی و اجرایی اداره كل راه وشهرسازی خراسان رضوی از متوسط پیشرفت فیزیكی ۷۶ درصدی ۹۷پروژه عمومی و دولتی استان خبرداد.

یزد

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: صدور سند برای ۴ هزار پلاک در برنامه‌های ما پیش‌بینی شده بود که موفق شدیم برای آنها سند تک برگ صادر کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۹۶ بتوانیم برای ۵ هزار پلاک سند تک برگ بگیریم، که حدود ۶۰ درصد این کار محقق شده است.

هرمزگان

استاندار هرمزگان با توصیف طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی به عنوان یک نقشه راه در توسعه و مدیریت مناطق ساحلی استان گفت: از این پس هر تصمیمی در حوزه سواحل استان باید در چارچوب مطالعات ICZM طرح صورت گیرد.

کرمان جنوبی

فرمانده یگان حفاظت از اراضی جنوب استان کرمان گفت: در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری ۶۵۰ مترمربع از اراضی شهرستان جیرفت رفع تصرف شد.

تهران

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران از اتمام عملیات احیای دورازه‌های غار و حضرت عبدالعظیم تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر، کار مطالعاتی احداث دروازه دولت به اتمام رسیده و در صورت صلاح دید مدیران شهری این پروژه در سال آینده اجرا می شود.

زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به خدمات رسانی ۵۱۰ راهدار در طرح راهداری زمستانی گفت: در راهداری زمستانی ۳۰ اکیپ در ۲۸ راهدارخانه مستقر هستند و با استفاده از ۲۶۹ دستگاه انواع ماشین آلات خدمات رسانی می‌کنند.

گیلان

جلسه بررسی مشکلات شهرستان سیاهکل با حضور استاندار گیلان و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرائی، شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان سیاهکل در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: چنانچه بافت فرسوده استان اصفهان احیاء شود می‌توان در فضاهای شهری موجود در این استان بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخت.

طرح زمستانه راهداری و پلیس با استقرار هفت هزار نیروی عملیاتی در راه‌های استان اصفهان آغاز شد.

کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان به عنوان آخرین بازمانده معماری صنعتی این استان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین وی و جمعی از مقامات استانی و محلی افتتاح شد.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: امسال ۳۴ مدرسه حاشیه جاده‌های این استان به لحاظ فیزیکی و آموزشی ایمن‌سازی می‌شود، این در حالیست که به گفته معاون حمل و نقل این اداره کل طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود اما این استان در اقدام ابتکاری، برای اجرای طرح ایمن‌سازی آموزشی از توان معلمان و مدیران همان مدرسه بهره گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۲ اکیپ راهداری در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌های استان به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: سه قطعه از محور قم - جعفریه، دو بانده شده و آخرین قطعه این طرح با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از اول بارش‌ها تاکنون ۱۵ هزار کیلومتر- باند، برف‌روبی در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل گفت: بیش از ۳۵ هکتار از اراضی مرغوب دولتی در سطح استان اردبیل رفع تصرف شد.

مرکزی

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در سفری به استان مرکزی به بررسی پرونده‌های املاک و حقوقی و مسکن و ساختمان آن استان پرداختند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن جزئیات سفر خود به استان‌مرکزی را که به منظور بررسی مشکلات حوزه مسکن و زمین استان انجام شده بود تشریح کرد و از واگذاری ۳۰۰ هکتار زمین به منظور گسترش کمربند سبز در شهر اراک خبر داد.

کردستان

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه امسال ۲۳ هکتار از اراضی دولتی در محدوده شهرها رفع تصرف شده است، گفت: همچنین برای ۸۱۰ هکتار نیز سند مالکیت تک‌برگی صادر و اخذ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پیشرفت کل پروژه مریوان - سنندج حدود ۶۵ درصد است که بابت آن ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در نشستی با حضور مشاور بین‌المللی دبیرخانه اکو گفت: اکو نقش مهمی در حمل و نقل جاده‌ای بین کشورهای منطقه دارد.

کرمان

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور با اشاره به اینکه در بازسازی روستاها باید به اقلیم و معماری روستایی توجه شود گفت: شتاب زلزله هجدک کرمان حدود ۱۸ صدم شتاب ثقل بود که تا حد تعیین شده مبنای طرح آیین نامه فاصله زیادی دارد.

مازندران

استاندار مازندران گفت: توسعه متوازن، جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، توجه به نیازهای واقعی مردم، تلاش برای رونق گردشگری و همچنین ایجاد راهکارهای لازم برای ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در چهارچوب‌های قانونی با حفظ اصالت‌های زیست‌بومی و زیست‌محیطی در اولویت‌های برنامه‌های استان مازندران برای انجام سیاست بازآفرینی شهری قرار دارد.

کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله در بخشی‌هایی از استان گفت: در مقطع کنونی مردم نیاز به شنیدن خبر‌های امیدوارکننده دارند و افتتاح هرچه سریعتر پروژه راه آهن می‌تواند نقطه امیدی برای آن‌ها باشد.

همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آموزش و اجرای طرح ۴ گانه ارتقاء عبور و مرور در ۳۵ روستای حاشیه راههای این استان خبر داد.

استاندار همدان با خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که به همدان سفر کرده بودند دیدار کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تمامی گشت‌های راهدارخانه‌های استان همدان به شکل مستمر در فصل زمستان فعال است.

قزوین

نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی طی مکاتبه‌ای از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که موضوع استقرار و راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن استان قزوین توسط مجموعه‌های مربوطه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در نخستین کارگاه آموزشی بازآفرینی محدوده‌ها و محلات ناکارآمد استان گفت: استان دارای یک هزار و ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده است که بیشترین حجم آن به شهر قزوین اختصاص دارد.

البرز

شرکت عمران شهر جدید هشتگرد قصد دارد در آذرماه ۲۰۰ واحد از مسکن مهر معلولان را افتتاح کند.

آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی گفت: در راهداری زمستانی تمام راهدارخانه‌های ثابت و استیجاری با ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات آماده عملیات زمستانی هستند که در ۶۷ راهدارخانه ثابت و استیجاری استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

نظر شما