شناسهٔ خبر: 47079 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد؛

ظرفیت ۳۰ درصدی تخلیله و بارگیری خزر در بندر امیرآباد/ ماموریت بندر امیرآباد و فعال‌شدن کریدور شمال- جنوب/ توسعه صادرات مرکبات از امیرآباد

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ضمن تاکید بر توسعه صادرات مرکبات از فعال شدن کریدور شمال- جنوب به عنوان ماموریت مهم بندر امیرآباد در آن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی مدیر جدید بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در آغاز آیین تکریم و معارفه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، با اشاره به شناخت کافی از بندر امیرآباد، به دلیل سابقه کار در معاونت دریایی و بندری این اداره در سال‌های گذشته، گفت: فعال شدن ترانزیت کالا در کریدور بین‌المللی شمال – جنوب یکی از تکالیف دوره جدید مدیریت در بندر امیرآباد است.

۳۰ درصد ظرفیت تخلیه و بارگیری خزر، در بندر امیرآباد

رضوانی با اشاره به اینکه این بندر، ۷,۵ میلیون تن از ۲۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری حوزه دریای خزر را دارا می باشد، گفت: تنوع جذب کالا و حمل و نقل بخشی از کالاهای ترانزیتی چین به اروپا، از برنامه های اصلی ما در این بندر خواهد بود.

وی ضمن تاکید مشکلات ریلی و تکمیل اسکله رو-رو ریلی در آیند نزدیک اظهار کرد: با توجه به وجود مرکبات در استان مازندران، ایجاد و تقویت کانتینر یخچالی و اصلاح بسته بندی، جهت توسعه صادرات میوه و تره بار را در دستور کار داریم.

این مقام مسئول در پایان از تمامی مسئولان در دوران حضور خود در تمام رده‌های مدیریتی بندر امیرآباد، تقدیر و تشکر کرد.

مدیر جدید بندر امیرآباد در مراسم معارفه که با حضور مدیرعامل سازمان برگزار شد، ضمن تاکید بر توسعه صادرات مرکبات، از فعال شدن کریدور شمال – جنوب بعنوان مأموریت مهم این بندر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، که صبح امروز در محل این بندر برگزار شد، علی خدمتگزار؛ مدیر سابق بندر امیرآباد ضمن تقدیر از همکاران و مدیران ارشد استانی گفت: اگر امروز بندر امیرآباد به عنوان بندر شاخص کشور شناخته می شود، حاصل همکاری تمام همکاران در مجموعه بندرامیرآباد و مسئولین استانی و شهرستانی بوده است.

یکهزار میلیارد سرمایه‌گذاری دولت در بندر امیرآباد

وی ادامه داد: سرمایه گذاری انجام شده توسط دولت و بخش خصوصی در بندر امیرآباد طی مدت سه سال گذشته، بیش از هزار میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که در سال ۹۳ میزان سرمایه جذب شده ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر سابق بندر امیرآباد در پایان از تلاش و همیاری پرسنل خدوم این بندر درطی این مدت تشکر و برای مدیر جدید بندر امیرآباد، آرزوی موفقیت کرد.

نظر شما