شناسهٔ خبر: 47100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی:

ادارات دولتی باید گزارش عملکرد خود را به گوش آحاد مردم برسانند

جلسه مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: علاوه بر گزارش در داخل اداره باید گزارش عملکرد را به ذینفعان که همان آحاد مردم هستند برسانیم چرا که دولت خوب دولتی پاسخ‌گو است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علی بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در نشست منطقه‌ای با موضوعیت ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان که با حضور مدیران توسعه منابع و روسای ارزیابی عملکرد استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه و مرکزی برگزار شد، گفت:

   اين اولين نشست منطقه ايي به ميزباني اداره كل راه و شهرسازي در استان همدان است و اميدواريم كه اداره كل منشاء خير و بركاتي براي استان باشد، بيان مطالب درخصوص حقوق شهروندي و وظايف خطير خانواده بزرگ وزارتخانه در سطح ملي و استاني پرداختند . در ادامه ايشان با يادآوري سوره والعصر بيان داشتند: كه خداوند مي فرمايند، اي انسانها شما در خسران و زيان هستيد مگر ايمان بياوريد به خداوند، معاد، عدل، امامت و عمل صالح انجام دهيد و مطيع حق باشيد و صبر پيشه كنيد.

   سلامت اداري، مديريت عملكرد، حقوق شهروندي ، پاسخگويي به شكايات و بازرسي از جمله وظايف خانواده وزارت راه و شهرسازي مسئوليت پيگيري اقدامات آنها را دارد.

   خانواده وزارت راه و شهرسازي در ۱۱ بخش با بيش از ۵۰۰ خدمت به جامعه ارائه مي دهد. طبق ماده ۸۱ قانون مديريت خدمات كشوري ما مكلف هستيم سيستمي براي ارزيابي خود داشته باشيم و گزارش عملكردمان را ارائه دهيم.

   مطابق قانون سلامت اداري، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداري به عنوان فساد اداري مي باشد و بايد سعي كنيم گلوگاه فساد در دستگاه ها شناسايي كنيم.

   فرآيندي براي انجام آن خدمت كه احتمال بروز مفسده در آن وجود دارد، به عمل بياوريم كه با خود كنترلي بروز مفسده محقق نگردد و در غير اين صورت براي كنترل خدمات مربوط اقدامات بازرسي به عمل آوريم.
بروز فساد ارتباط مستقيم با عدم توسعه و انجام نشدن تعهدات سازماني دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست ضمن خیرمقدم عنوان کرد: با توجه به حجم کارها، تلاشی که همکاران در وزارتخانه دارند و همدلی و همراهی بسیار خوب در این مجموعه بسیار کم‌نظیر است.

فرهاد فرزانه ادامه داد: در راهسازی ما با کمبود اعتبارات مواجه هستیم که این به تبع بالا بودن تقاضاها و توقع در اقشار مختلف باید به نحو شایسته‌ای حل شود تا با اعتبارات تخصیصی بتوانیم پاسخ شایسته‌ای به تقاضای همشهریان عزیز باشیم.

نظر شما